ReflexLändtäcke?

Buck

Trådstartare
Slängde mitt gamla tunna reflexländtäcke precis och insåg nu att det inte finns så många ofodrade ländtäcken nu..
Dvs inte något regn eller fleece fodrat utan bara tyg. Har hellre ull ländtäcke då jag rider och det tunna reflextäcket över. Men har bara hittat grova fodrade när jag letat :(.

Funderar sen om man ska ha ett länd eller skritt täcke. Eller träningstäcke, har helst träningstäcke men inte hittat ngt reflex.. rider sen flera hästar från ponny till x full i rumpstorlek så vore bäst att kunna ha samma till alla vilket nog är smidigast med träningstäcken.

Jag hittade ett ofodrat i tunt, mysigt tyg från Shires i den lokala butiken. Så lycklig! Jag har precis som dig letat länge efter ett ofodrat.

Jag har ett helt ofodrat reflex-ländtäcke från Jacson. Dock av årsmodell anno dazumal, och fått av en bekant. Med andra ord; Det finns säkert inte kvar i butik längre. :(

Slängde mitt gamla tunna reflexländtäcke precis och insåg nu att det inte finns så många ofodrade ländtäcken nu..
Dvs inte något regn eller fleece fodrat utan bara tyg. Har hellre ull ländtäcke då jag rider och det tunna reflextäcket över. Men har bara hittat grova fodrade när jag letat :(.

Funderar sen om man ska ha ett länd eller skritt täcke. Eller träningstäcke, har helst träningstäcke men inte hittat ngt reflex.. rider sen flera hästar från ponny till x full i rumpstorlek så vore bäst att kunna ha samma till alla vilket nog är smidigast med träningstäcken.

Är inte Hööks hi-viz ländtäcke ofodrat?
Vi har ett reflextäcke till ponnyn som är ofodrat, han har så tjock päls att han behöver inget annat....kan inte för mitt liv komma ihåg var vi köpte det men jag tror att det var på MyOne eller Horsemeup eller nåt sånt.

Vi har ett reflextäcke till ponnyn som är ofodrat, han har så tjock päls att han behöver inget annat....kan inte för mitt liv komma ihåg var vi köpte det men jag tror att det var på MyOne eller Horsemeup eller nåt sånt.
De jag sett har varit fodrade, men det är helller inte helt i reflex och så behöver jag heller inget vattentätt. Blir nog till och med för varmt för ena, ska vara tunnt tyg tyg av varianten "flyger av så fort det blåser" ;).

Har reflex skrittäcket från börjes, det har foder, men kollade igår och det verkar gå lätt att klippa bort :) Ska nog ta och göra det själv!

Jag har ett ofodrat från HKM. Var jättesvårt hitta ofodrat till vettigt pris, men det blev perfekt. Finns hos Strömsbergsgård bla

14633455_1094287250667247_2404323997830112097_o.jpg

Hööks har inga ofodrade numera :/

Jag har också letat ofodrade jättelänge. Har ett gammalt ländtäcke inköpt på eurohorse för x antal år sedan så minns inte vilket, men tror det var börjes... Tyvärr är det svårt med ländtäcke på enkelkåpad sadel så har letat skrittäcke sedan förra året.
Hittade ett begagnat skrittäcke förra vintern men var väldigt underlig passform, så jag klippte upp hålet för sadeln för att passa min westernsadel. Sadeln blev stulen i våras och har ingen ny.:(

Köpte i år ett begagnat som påstods vara ofodrat men visade sig vara lätt fodrat i alla fall. Gillade dock passformen så öppnade helt enkelt upp täcket i en söm och tog ut fodret för att sedan sy ihop igen. Gick på 10 min och syns inte alls :D

Liknande trådar

Utrustning Har häst som både rids och körs och hade velat ha ett reflextäcke som fungerar till både och, och jag tycker bättre om...
Svar
19
· Visningar
2 014
Utrustning Jag är officiellt antik och stockkonservativ. Jag älskar mina gamla läderhandskar. De är i äkta och inte så väldigt smidigt läder -...
Svar
1
· Visningar
712
Senast: Leoni
·
Utrustning Hästen måste helklippas för att orka ridas. Jag brukar vänta lite längre in på hösten med klippningen, men i år fungerar inte det...
Svar
5
· Visningar
1 173
Utrustning Jag har ett litet dilemma när det gäller skrittäcke och reflexer... Elvira har växt ur mitt gamla ländtäcke, ett gult reflextäcke med...
Svar
11
· Visningar
1 200
Senast: Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb
  • Uppdateringstråd 30