Reflektion - insekter förr och nu...

Sv: Reflektion - insekter förr och nu...

Jag kan inte erinra mig om att det regnade mkt.:confused:
Jag ville ju att det skulle vara mulet o fick leda mina hästar o försöka passa på när molnen behagade komma:crazy:
Nej. VI hade inte mkt regn alls.:idea:

Ja här regnade det i alla fall. T o m stallägarens islänning som aldrig har täcke på sig - varken vinter eller höst - stod och skakade en morgon ute på betet när det regnat konstant hela natten samt större delen av dagen innan! Hans ägare hade aldrig sett honom frysa förr och fick ta in honom för att torka upp.

Det finns väl en variant på hjorthornsolja, som är lite klenare, sprayvänlig!? Till korna har vi bara sånt som hälls på ryggen och håller i veckor. Praktiskt och bra, i synnerhet till kvigorna som släpps på naturbete om drygt 30 ha. Blir lite jobbigt att skubba runt och försöka smörja in dem flera gånger i veckan. :D Även om man helt klart skulle behöva den motionen! ;)

Har även fått hjorthornsolja på kläderna vid ett tillfälle. Hade funkat superbra att ha de kläderna på sig när det t.ex. är mellandagsrea. Man hade helt klart fått vara ensam i butiken! :rofl:

Kicki :laugh:

Senast ändrad av en moderator:

Vet tyvärr inte, är något som har passerat mina öron, men kan inte minnas vem som sa det. Det var väl tänkt till hästar i första hand och lite mer lätthanterlig.

den vi använde förr applicerade vi med en bit svamp eller trasa. den "satt i" i veckor och luktade aber :crazy: men vad effektivt ;) fick ha pållarna ifred för förbipasserande med :D nu har vi flusa och smörjer lite renons vid behov, men det är ju långt ifrån lika effektivt.

jag har sökt i flera år men inte hittat, dom flesta vet inte ens vad det är. var köper ni ?

ha ha :rofl::rofl: får jag tag påt så kanske man skulle pröva vid rea, då kanske vi kan shoppa loss ihop :angel:

jag är urkass på datorn, har sällan lyckats hitta det jag letar efter "där ute" utan får mest upp en massa "konstiga" sidor :o du skulle inte vilja pm.a mig adressen ?

:rofl: Ja det låter jättebra, den som först får tag i något får bjuda in till shoppingrunda i hemstaden! Ska bli kul att få hela butiker och shoppingcentra för sig själv! :D

Liknande trådar

Hästvård Ni som bor i områden med mycket bitande insekter, och duschar/spolar av hästen ofta: vad använder ni för medel? Ny säsong, ny häst -...
Svar
18
· Visningar
3 753
Senast: lil-sis
·
Utrustning Läste nyss lite om Bucas zebratäcke och de skrev att det är såpass finmaskigt att de funkar även för mindre insekter. Min häst är...
Svar
4
· Visningar
1 049
Senast: Mimsan_
·
A
Hästvård Hej alla kunniga och duktiga bukefalister! Jag har haft en väldigt tung vecka och har svårt att se ljuset i tunneln nu... Hoppas på...
Svar
0
· Visningar
739
Senast: annafrida
·
A
Hästvård Intressant det här med täcken.. Måste man täcka hästen? Varför täcker man sin häst? Jag har många gånger diskuterat det här med... 7 8 9
Svar
173
· Visningar
15 861
Senast: nimbo4ever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka