Redovisningsekonom, byta inriktning?

Santa

Trådstartare
Jag har en vän som är redovisningsekonom (gymnasieutbildning) som vill ändra inriktning, hon känner att det blir för stressigt att ansvara för bokslut med allt vad det innebär varje månad. Vi har pratat om vad hon skulle kunna göra i stället. Hon känner själv att hon är duktig på själva redovisningsbiten och hon har chefsvana över 10-tal medarbetare, men tycker att alla deadlines är för stressande. Själv jobbar jag i en helt annan bransch, men det kanske finns någon här som kan ekonomiområdet och kan tipsa om vad man kan göra i stället? Tacksam för alla tips och idéer!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
844
Senast: Stekspaden
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Snart har jag varit anställd på mitt nuvarande jobb i fem månader. Fem månader, och jag har ännu inte hittat min roll, min mening eller...
Svar
3
· Visningar
1 189
Senast: Javan
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag, borträknat lite semester, jobbat i åtta veckor på mitt nya jobb. Och jag kan bara inte få mig att känna att jag trivs. :(...
Svar
16
· Visningar
2 607
Senast: cassiopeja
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 191

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp