Rectiligne fårullsfodrade läderridstövlar

A

Amaterasu

Har någon provat modellen Grenoble från Rectiligne, läderridstövlarna med fårullsfoder? Tänkte beställa dem från Ingdams, och undrar nu om de är varma, prisvärda och om lädret är fint och blankt? Ska man specialbeställa ett par ullfodrade cavallo kostar de ju över 4000... Eller vet ni något annat märke som gör fina läderridstövlar med ullfoder i? Vill ha varmt till vintern och vill inte ha någon klumpig vinterridstövel i syntetmaterial!

De är ganska små i storlekarna, men är väldigt varma, som bally's curlingkängor ungefär :smirk:
Lädret är nubuck/mocka av något slag, alltså inte blankt.
Men stöveln är snygg och smigid. Bor du i sthlm så kan du alltid åka förbi Stenbergs o prova dem!

Jag förstår bara inte designen på hööksstövlarna, varför denna grej på sidan? Det är en gåta att det inte finns mer grejer med äkta ull för ryttarna när det finns en ullgrej för varje kroppsdel på hästen. Ull, päls och skinn är ju faktiskt varmast!

De är ganska små i storlekarna, men är väldigt varma, som bally's curlingkängor ungefär :smirk:
Lädret är nubuck/mocka av något slag, alltså inte blankt.
Men stöveln är snygg och smigid. Bor du i sthlm så kan du alltid åka förbi Stenbergs o prova dem!

Tack för tipset, superbra att de finns på stenbergs, nu slipper man frysa i vinter!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har...
2
Svar
32
· Visningar
3 853
Senast: Salinero
·

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att hitta sin fysiska hobby
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur