Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, jag äter ägg och mejeriprodukter och löpe. Det där lät gott!Äter du ägg och mejeriprodukter? Löpe?
Det jag kommer på såhär på rak arm (och nog måste göra själv ikväll, fan vad sugen jag blev nu!) är hamburgare. Sojaburgare har rätt lite kalorier. Kör isbergssallad istället för bröd och fyll med, ja, vad du känner för. Utan bröd som tar över så krävs inte lika mycket fyllning för att det ska bli gott så man kan gott köra på lite dressing eller vad man nu gillar även om det egentligen är mycket kalorier. Jag brukar ha lite ost och ibland lite rostad lök själv men det finns ju gott om alternativ beroende på vad du äter
Isbergssallad överlag är skitnice på det vis att det går att slå in annan mat med det. Kalorisnåla rullar och tacos och whatnot? Byt ut brödet mot sallad!
Jag älskar linssoppor, tack för en ny variant!Linssoppa!
Man gör den lite "efter behag". Jag brukar skala och skära morötter och potatis i bitar och koka med purjolök (skuren) i grönsaksbuljong. Och så häver jag i någon dl röda linser som får koka sönder.
Ibland smaksätter jag med en påse saffran. Ätes med fördel med ostmacka vid sidan av.
(obs! är magen ovan vid fiberrik mat så kommer det kännas av i magen efter första portionen - både göra lite ont och sätta lite fart... )
Soppan är kalorisnål och man håller sig mätt en hel dag efter en rejäl portion...
Och jag säger våga vidga dina vyer!Äter du ägg och mejeriprodukter? Löpe?
Det jag kommer på såhär på rak arm (och nog måste göra själv ikväll, fan vad sugen jag blev nu!) är hamburgare. Sojaburgare har rätt lite kalorier. Kör isbergssallad istället för bröd och fyll med, ja, vad du känner för. Utan bröd som tar över så krävs inte lika mycket fyllning för att det ska bli gott så man kan gott köra på lite dressing eller vad man nu gillar även om det egentligen är mycket kalorier. Jag brukar ha lite ost och ibland lite rostad lök själv men det finns ju gott om alternativ beroende på vad du äter
Isbergssallad överlag är skitnice på det vis att det går att slå in annan mat med det. Kalorisnåla rullar och tacos och whatnot? Byt ut brödet mot sallad!
Och jag säger våga vidga dina vyer!
Salladskål funkar minst lika bra fast med mera näring, eller kanske rödkål om man vill att det ska se lite festligare ut!
Salladskålen har dock mycket mindre kålsmak än röd och vitkål
Tycker att stekt lax kryddad med salt, citron och rosmarin serverad med ugnsrostade rotfrukter är supermumsigt, mättande och nyttigt!
Och wok! Med broccoli, morötter, vattenkastanjer, bambuskott, paprika och annat gott som smaksätts med thaikryddor och nudlar.
Den här linssoppan kan jag rekommendera dig att prova, supergod! Jag byter ut hönsbuljongen mot grönsaksbuljong.Linssoppa!
Man gör den lite "efter behag". Jag brukar skala och skära morötter och potatis i bitar och koka med purjolök (skuren) i grönsaksbuljong. Och så häver jag i någon dl röda linser som får koka sönder.
Ibland smaksätter jag med en påse saffran. Ätes med fördel med ostmacka vid sidan av.
(obs! är magen ovan vid fiberrik mat så kommer det kännas av i magen efter första portionen - både göra lite ont och sätta lite fart... )
Soppan är kalorisnål och man håller sig mätt en hel dag efter en rejäl portion...
Jag gör samma, men gröna linser (ev. byta purjon mo schalottenlök) och rikligt med curry i! mumsfilibabba!Linssoppa!
Jag skulle behöva tips på goda och mättande luncher och middagar med lågt kaloriinnehåll, helst vegetariska men även med fisk och skaldjur.
Broccoli är väldigt kalorisnålt. Och det är väldigt mättande.Jag skulle behöva tips på goda och mättande luncher och middagar med lågt kaloriinnehåll, helst vegetariska men även med fisk och skaldjur.
måste provas!Den här linssoppan kan jag rekommendera dig att prova, supergod! Jag byter ut hönsbuljongen mot grönsaksbuljong.
http://www.ica.se/recept/rod-linssoppa-med-kokos-och-tomat-717878/
måste provas!
Men man undrar ju varför de ska blanda in hönsbuljong i en i övrigt helt vegetarisk anrättning... Vad är det för fel med grönsaksbuljong, liksom?