Recept på att "kontrollera" jobbiga barn!!

D

Darling

Jag hjælper till i en klass två ggr i veckan. Hær finns 3 killar som ær helt respektløsa, springer øverallt och gør inte alls vad lærarna sæger. Ibland måste jag ha klassen sjælv, och då undrar jag vad som biter på dem så de førstår att det ær allvar? Man blir ju lite førtvivlad nær de inte lyssnar:cool:

Tips på hur man ska handskas med de små krypen?:D
 
Sv: Recept på att "kontrollera" jobbiga barn!!

Det måste væl finnas någon med lite tips:confused:
 
Sv: Recept på att "kontrollera" jobbiga barn!!

Behandla dom som man gör med motsvarande odågor till ponnyer. Lustigt nog svarar barn oerhört bra på positiv förstärkning och konsekvens.

/KT
 
Sv: Recept på att "kontrollera" jobbiga barn!!

Det finns ju olika knep att ta till, beroende på ålder på människorna. Hur gamla är de?
Vad har du försökt med?
 
Sv: Recept på att "kontrollera" jobbiga barn!!

Hitta orsaken till varför dom är "odågor"... sen brukar lösningen vara mycket närmare

/fjäril med en son som var en pina för klassen innan vi hittade orsaken
 
Sv: Recept på att "kontrollera" jobbiga barn!!

Behaviorism is teh shit. ;)
 
Sv: Recept på att "kontrollera" jobbiga barn!!

Be att få kompetent handledning av någon på skolan, exempelvis en specialpedagog.

Det finns ju säkert en anledning till varför de beter sig som de gör, få barn är elaka av naturen.
 
Sv: Recept på att "kontrollera" jobbiga barn!!

Alla:

De ær 7 år. Tydligen ær væl alla i familjen lite vilda, så det har ju sina førklaringar.
De ær vældigt "grabbiga" och verkar vara vara uppfostrade med att det ær stor skillnad mellan tjejer och killar.

Men har ni något mer konkret exempel vad man kan gøra?
Visst, vara konsekvent, men med vad och vad ska de få før konsekvenser av sitt handlande?

Læraren som har klassen verkar inte heller veta hur hon ska hantera det. Hon sæger mest bara åt dem med skarp ton och hyschar heela tiden, vilket ær ganska størande.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bada med häst
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp