Recept med saffran.

Denna gör jag rätt ofta, men har mer saffran i än receptet säger.
https://www.vegomagasinet.se/favoriten-kikartsgryta-med-saffran
Jag hade konstaterat att jag nog inte gillar saffran i mat men hade ett paket saffran kvar som behövde användas och jag älskar ju kikärtor så testade denna idag. Så. Sjukt. Gott. 😍

Följde visserligen inte receptet helt, hade ingen paprika utan hackade ner några slokande körsbärstomater i början istället. Hade dubbelt så mycket saffran, lite gul curry, lite chili, och sen lite fryst bladspenat i slutet (har typ alltid i liknande grytor för att hjälpa till att svalna).

Jag hade konstaterat att jag nog inte gillar saffran i mat men hade ett paket saffran kvar som behövde användas och jag älskar ju kikärtor så testade denna idag. Så. Sjukt. Gott. 😍

Följde visserligen inte receptet helt, hade ingen paprika utan hackade ner några slokande körsbärstomater i början istället. Hade dubbelt så mycket saffran, lite gul curry, lite chili, och sen lite fryst bladspenat i slutet (har typ alltid i liknande grytor för att hjälpa till att svalna).
Roligt att du gillar den, är perfekt vardagsmat här hemma. Går snabbt att göra och är så gott. 😍

Roligt att du gillar den, är perfekt vardagsmat här hemma. Går snabbt att göra och är så gott. 😍
Jag gör kikärtsgryta jätteofta men följer typ aldrig ett recept och tenderar att fastna i tusen kryddor och massa övriga ingredienser (blomkål, aubergine, zucchini, tofu, potatis....) Detta var verkligen super för att snappa ut ur det 😁 och dessutom få användning för saffran som jag aldrig använder. Kommer definitivt göras igen!

Liknande trådar

Mat Jag har sett att frukostmuffins dyker upp som tips i olika trådar, och jag tänker att det är en perfekt grej som mellanmål på språng...
Svar
4
· Visningar
270
Senast: emma-vsm
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
471
Senast: Twihard
·
Fritid Om några veckor ska jag för första gången åka till London på semester en vecka. Jag ska bland annat se Harry Potter och det fördömda...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 221
Senast: sjoberga
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 556
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama