Sv: Reaktioner på bettlöst
Nu är jag som bekant islandsryttare och har inte en susning om vidare mycket alls (
iallafall inte vad vi har för dressyrtränare i vår stad)
och jag har i perioder ridit min ena häst på bettlöst,
en del isländska tränare som inte varit vana det har ju rynkat på näsan lite, och det kan nog förekomma bland vanliga tränare med,
men det är väl bara förklara att "så här och så här är det" och kan inte tränaren undervisa till att rida utan bettets verkan i första hand,
så är frågan hur pass bra tränaren är?
(sen så passade inte lycka att rida på bettlöst så himla bra då hon är så nedrans het, men det hör inte hit.. )
Skönt med positiva reaktioner! Jag är i stort behov av en ny dressyrtränare (pga flytt), men eftersom jag måste rida bettlöst är jag lite nervös för att folk ska tycka att jag är konstig
Fler som har erfarenheter?
Nu är jag som bekant islandsryttare och har inte en susning om vidare mycket alls (
iallafall inte vad vi har för dressyrtränare i vår stad)
och jag har i perioder ridit min ena häst på bettlöst,
en del isländska tränare som inte varit vana det har ju rynkat på näsan lite, och det kan nog förekomma bland vanliga tränare med,
men det är väl bara förklara att "så här och så här är det" och kan inte tränaren undervisa till att rida utan bettets verkan i första hand,
så är frågan hur pass bra tränaren är?
(sen så passade inte lycka att rida på bettlöst så himla bra då hon är så nedrans het, men det hör inte hit.. )