Luna10
Trådstartare
Mina 2 hästar blev vaccinerade mot influensa den 28 oktober. 1 vecka tog jag det lungt och red dom ej svettiga, bara lätt motion. 8 dagar efter vaccinationen (i lördags) var jag på lektion med kallblodet, han blev rejält svettig (mkt p.g.a. hans tjocka päls, det är varmt ute). I tisdags hostade han lite när jag red, på onsdag var han ev. lite allmänpåverkad, tyvärr tänkte jag inte på att tempa. När min medryttare red i onsdags, så hostade även halvblodet, och i morse hörde jag också honom hosta. Båda hästarna har en torr hosta, det låter inte som om de får upp något, men verkar inte påverkade i övrigt, är pigga och äter bra. Kan det vara en reaktion på vaccinet, eller är det ngt annat?
PS. Jag försökte få tag på min veterinär, men hon var bortrest till på måndag, och jag tycker inte att det är så akut att jag behöver ta ut någon jourveterinär, som ändå inte är så duktig på hästar.
PS. Jag försökte få tag på min veterinär, men hon var bortrest till på måndag, och jag tycker inte att det är så akut att jag behöver ta ut någon jourveterinär, som ändå inte är så duktig på hästar.