Sv: RC Kitten

Jag kör visserligen med Babycat fortfarande (två veckor kvar bara,sen är damen stor :D) men jag skulle gissa på att 50g kitten är ungefär en dl, kanske lite mer. :) Om du åker till någon djuraffär som säljer RC så har de alldeles säkert mätglas, hur smidigt som helt :)

Tack så jättemycket för hjälpen! Hinner inte till nån djuraffär innan kissen kommer, men nästa gång vi handlar mat till honom ska vi komma ihåg att ta ett mätglas också, vi glömde alldeles bort den detaljen igår när vi shoppade och just hade tingat kisse :D

Så lite så :) När jag fått hem kitten så kan jag mäta upp exakt åt dig, tror det blir till nästa vecka eller något sådant. :)

Såg bilderna på katthemmets hemsida - han är ju supersöt :love:

Åh, det får du gärna göra! Jättesnällt av dig! :)
Ja visst är han underbar :love: , jag längtar ihjäl mig snart tror jag, tiden går såååå sakta :mad: :D

Jag tror inte man behöver vara så petig med doseringen (speciellt inte när det är växande katter), utan ge fri tillgång.

Jo, fri tillgång hade jag tänkt mig, men jag vill gärna hålla koll på hur mycket han får i sig, så att jag vet att han äter tillräckligt!

jag har fri tillgång, men ändå så mäter jag upp 60g som hon får under dagen - då vet jag hur mkt hon äter och det är lättare att justera om hon äter alldeles för mkt eller för lite, jag vill ändå hålla koll :)

55 g är ganska precis 1½ dl, 75 g är 2 dl. Eftersom mina katter får mjukmat också så mäter jag inte utan de äter så mycket de vill själva istället. :)

/Erica

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
463
Katthälsa Jag har observerat att vår lilla tjej på snart 2 år (12e sept) har som små nervryckningar i bakbenen när hon vilar ibland. När jag har...
Svar
5
· Visningar
598
Senast: Asko
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 218
Senast: Maniac123
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 597
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama