Raymondchek!

Polly_Mulle

Trådstartare
Hej hej. Är inte alls insatt i travsporten men gillar att lära mig nya saker och tillhör skaran som anser att den som inget frågar får inget veta...

Nu är jag ruggigt nyfiken på hur en Raymondcheck ser ut när den sitter på hästen. B*rjes har ju en bild på en men jag vill som sagt veta hur den ser ut på. Och hemskt gärna få veta lite granna om varför man använder just den typen av check?

Här är en bild på min när han hade raymond...vet inte om det syns så jätteväl, men raymond har man på hästar som vill bula(hänga) i käken...samtidigt som det är en ganska mild form av käk så bryter den "upp" huvudet på hästen...man kan förstärka den med kedja under för att få den lite skarpare, men det har jag inte förstått mig på

Idag använder man Marc O'mara käken mer istället, har ung samma efftekt som raymond.
http://groups.msn.com/FinnFeaver/tenacious.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=78

Jag fick en konstig effekt när jag testade raymond på min donna som fullständigt vräker sig på käkbettet, hon knäckte på något sätt upp (ner?) nacken och lyfte upp nosen med galopp som effekt så fort man körde fortare än 25????

Kanske tyckte hon att det var tungt på mulen eller något, men jag har valt att gå åt andra hållet och bara ha kindstropp nu. Det gillar hon skarpt, men hon är fortfarande väldigt instabil från volten. :crazy:

/// ghost

Tack så mycket! Nu fick jag klart för mig hur den skulle se ut på hästen.
Alltid kul att lära sig nya saker.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
859
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 024
Senast: super
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Att jag suger på att komma igång med matlagning är känt sedan länge, men det hindrar mig ändå inte från att vilja utforska nya recept...
2
Svar
22
· Visningar
2 293
Senast: Exile
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 726
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023