Rävskabb < > Öronskabb

Sv: Rävskabb < > Öronskabb

Det ser ut som vanlig gojs i örat. Ring till veterinären, förklara läget å gojset, å hör vad de säger. Det är förhoppningsvis inte så illa?!

Fast vad som står i rubriken och vad som efterfrågas, info om öronskabb, är ju viss skillnad. :idea:

knapp

Gojset på topzen ser inte ut som skabb om det inte är i mkt tidigt skede, för det brukar vara mkt mörkare.

Katterna hemma fick det & återsmittade varann, vi använde frontline om jag inte minns fel.. Vilket inte tog bort det 100%igt så vi fick utskrivet värre doningar som vi tog under en längre tid å då äntligen försvann det. Jag var inte populär nånstans hos fyrbeningarna under den tiden...

Tack alla för era svar. Jag jagar veterinären, men eftersom jag missade telefontiden i morse så hoppas jag på napp imorn bitti.

Liknande trådar

Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 967
Senast: Kilauea
·
Hundhälsa Jag blir så jävla less ang min sjuka hund. Det började här i vår att min hund (efter långvarig trötthet som inte visade sig bero på alla...
Svar
19
· Visningar
4 898
Senast: Nominous
·
Hundhälsa Ny hund, frisk hund och välmeriterade föräldrar. Allting kändes så bra och vi fäste oss vid honom ögonblickligen. Vi tog med honom hem...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 399
Senast: lady_vip
·
Hundhälsa (Långt)Och jag har riktigt svårt att se på de få bilder som finns från den våren/sommaren, så himla svårt att tänka mig att min...
Svar
9
· Visningar
3 128
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama