K

Kiivinen

Någon här som vet när man måste sära på råttbebisarna? har nämligen 11 råttbebisar. inte meningen att vi skulle ha massa bebisar men gud vad dom är söta!

Någon mer som har råttor ?

Sv: Råttor!

Sära på dem för att de inte ska prara sig?
de blir könsmogna mellan 6 och 9 veckor gammla.

ja sära för att inte få mera råttbebisar! Okej då var de dags att sära på dom nu! Hoppas dom inte hunnit haft roligt! Vill inte ha fler råttor. :laugh:

läste nyss att man gör de runt 4 veckor.

Haha nej de kan ju bli en hel drös ;D

hoppas verkligen dom inte haft roligt då får vi för många råttor! Vad gör man då ? svårt att få sålda och ormen äter inte ofta!:eek:

När de är runt 4½-5 veckor.

Har de redan haft alltför roligt så hade iaf jag avvaktat och kullat bort alla ev ungar direkt. Bebisar är inte mogna för att ha bebisar helt enkelt, varken fysiskt eller psykiskt.

Ingen aning, anledningen till att jag bara har flickor :)

sant annars skulle vi få väldigt många bäbisar, då de va 6 st honor!

Jag själv ska behålla två. men min favorit är en hane och jag vill ha honor. Har tre vita ( röda ögon) två vit/svarta och två hel svarta honor.

Liknande trådar

Samhälle Här tömmer dom komposten varannan vecka, och brännbart var fjärde vecka. Det har alltid varit full tunna efter fyra veckor, men det har...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 134
Senast: Magnum
·
Småbarn Hjälp jag går snart och gräver ned mig.... Syskonbråk - hur hanterar man det på bra sätt? Två pojkar, 5 år och 2,5 år. 5åringen retas...
Svar
12
· Visningar
1 255
Senast: Badger
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 981
Senast: manda
·
Övr. Hund Hejsan! Jag söker ev en amma till våra rottweiler valpar. Tiken fick akut kejsarsnitt den 27/6 och efter det har inte tiken mått bra...
Svar
10
· Visningar
1 535
Senast: ingela119
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama