A

Amania

något bra tips eller något man absolut bör tänka på när man ska skaffa råttor för första gången får ni gärna dela med er av

Kika på www.ratpower.has.it, finns en massa bra länkar där.
www.srs.st har ju forumet, och på www.zoonen.com finns många råttkunniga :)

*Rinner det röd vätska ur ögon/nos är det inte blod, det är snor och tårvätska :D
*Råttpellets innehåller ofta för mycket protein och sväller, bättre med egen blandning...
*...som ska innehålla alla fyra sädeslagen och lite annat grejs och jox.

Kommer inte på någe mer nu... *tänka*

Hehe såg det nu :D

Förresten, avdelningar! Råttor trivs bra med att ha matavdelning, sovavdelning, lekavdelning mm. Perfekt, bara att fixa hyllplan som avdelningar, snabbt och lätt.

Och ska du ha vattenskål, ställ den högt upp så smutsas inte vattnet ner lika snabbt. Fast både skål och flaska är bäst, så får råttan välja, dessutom är det bra träning för råttan att dricka ur skål :)

Och mycoplasma och epilepsi är bra att plugga lite på också iom att de är rätt vanliga tyvärr.

Ingen ensam råtta bara!

Mina gillade hängmatta, klättergrenar, stor rör upphängt att springa/sova i.

De vill springa lösa hos dej mycket mycket! Se till att få tag på ett sånt där stort grovt rör som plastmattor är upprullade på och lägg på vardagsrumsgolvet...det är kul i timtal...

Liknande trådar

Hemmet Vi har blivit ofrivilliga hyresvärdar åt ett gäng råttor som huserar i väggarna. Vi hörde dem redan förra vintern, men då hade jag inte...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
2 707
Senast: vilde
·
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 243
Senast: Zetly
·
Lantbruksdjur Hej, jag behöver lite tips och råd, vi har relativt nyligen skaffat höns (Brahma) och det har hittills fungerat bra. Nu har dock tuppen...
Svar
7
· Visningar
928
Senast: Luff
·
Lantbruksdjur UTAN att diskutera rovdjurens vara eller icke vara... (det brukar bara bli infekterade diskussioner, så låt bli det tack!) Hur agerar...
Svar
5
· Visningar
480
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama