Råttjägare

Kivina

Trådstartare
Min katt är en utomordentlig råttjägare. Han är ute flera timmar/dygn under det varmare halvåret och "jobbar" på sina marker. Nångång då och då kommer han hem med sina "trofér" och äter dem på tomten.. Nu har han under den här veckan kommit hem med 2 råttor, och båda två har han bara ätit hälften på.

Det är därför jag blir lite fundersam, är det här är ett vanligt beteende? Eller vad är det som gör att han äter upp huvudet och frambenen? Han lämnar alltid råttan i ungefär samma storlek, och det är ungefär där en grön/brunaktig (ser ut typ som lever/galla?) finns. Därifrån och ner äter han inte mer.

/Kivina - som inte tycker det är särskilt roligt att plocka upp halva döda råttor från tomten..
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vad har jag gett mig in på? Om två veckor flyttar en till katt hem till mig! En fantastiskt söt liten birma flicka blir det och jag kan...
Svar
4
· Visningar
925
Senast: Elisha
·
Katthälsa Min mamma bor i hus på landet och har två katter. Hennes granne har en katt. Alla tre katterna är/har varit kompisar och stryker...
Svar
1
· Visningar
1 006
Senast: MonteRose
·
Övr. Katt Nu har hon bott här i en månad och visar inga tecken på att bättra sitt beteende, så nu ber jag er om råd. Jag har en 16-17 veckor...
Svar
17
· Visningar
6 963
Senast: Zarro
·
C
Övr. Katt Jag och min familj har nu råkat ut för ett beskymmer som vi verkligen inte kommer på någon lösning till. Igår (onsdag) hämtade vi en...
Svar
3
· Visningar
1 093
Senast: cooli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp