MissFideli
Trådstartare
På 90-talet nån gång fick jag en drös med planscher från Saab med olika modeller på. Får jag sälja dom nu?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På 90-talet nån gång fick jag en drös med planscher från Saab med olika modeller på. Får jag sälja dom nu?
Ja, det hade du fått tidigare också om det är vanligt reklammaterial. Det som inte är lagligt är att utge sig för att vara upphovsman (om man inte är det).
Alternativt att man fått materialet under någon annan slags överenskommelse som hindrar att man sprider det, till exempel som anställd.
Blir nyfiken: av vilket skäl skulle du inte få sälja dem? Nu, då eller senare.
Det är sånna där bilder som (förr?) satt på väggarna i bilhallarna. Ville ha en, men fick typ 10 när jag ringde Saab och frågade
Men plancher är ju inte samma som bilder. Det är ju material som är producerat för att lämnas ut/säljas.Det är så många regler runt bilder att jag tänkte det var bäst att fråga. Upphovsrätt osv.
Men plancher är ju inte samma som bilder. Det är ju material som är producerat för att lämnas ut/säljas.