Rättegång mot Knorrevången Slakt AB ställs in

(Kristianstadsbladet) Rättegången mot Knorrevången Slakt AB där företaget riskerar att böta en halv miljon kronor ställs in. Tingsrätten i Kristianstad har inte kallat bolagets formella företrädare. - Vi har missat att bolaget är...

Läs mer...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Rättegång mot Knorrevången Slakt AB ställs in

Inte alls planerat att det skulle bli såhär från ägarens sida...
 
Sv: Rättegång mot Knorrevången Slakt AB ställs in

Nope... egentligen inte men besviken på att de kommer undan.
 
Sv: Rättegång mot Knorrevången Slakt AB ställs in

Är det så här enkelt att komma undan ansvar alltså? Bara likvidera företaget om man riskerar att hamna i rättegång?
 
Sv: Rättegång mot Knorrevången Slakt AB ställs in

Jag säger bara suck. Så tråkigt att vissa människor verkar kunna komma undan med vad som helst.
 
Sv: Rättegång mot Knorrevången Slakt AB ställs in

Som jag fattade ställs rättegången in, en eller två veckor, så de får reda ut vem som är firmatecknare, så rättegång blir det.
 
Senast ändrad:
Sv: Rättegång mot Knorrevången Slakt AB ställs in

Japp, rättegången är uppskjuten, så än har rättvisan chansen.

Vore konstigt om vederbörande personer som haft ansvar för olika missförhållanden under dom här åren, inte skulle ställas till svars för vad dom gjort.
Bara att hoppas att åklagare m fl inser allvaret! Som tur är verkar bolagets finanser vara goda, detta med tanke på böter. :devil:

LIA
 
Sv: Rättegång mot Knorrevången Slakt AB ställs in

Japp, rättegången är uppskjuten, så än har rättvisan chansen.

Vore konstigt om vederbörande personer som haft ansvar för olika missförhållanden under dom här åren, inte skulle ställas till svars för vad dom gjort.
Bara att hoppas att åklagare m fl inser allvaret! Som tur är verkar bolagets finanser vara goda, detta med tanke på böter. :devil:

LIA


Rättvisan kommer att bita dem där bak - det är jag säker på - förr eller senare ;).

De som ansvarade under åren 2007 - 2009 kommer att ställas till svars oavsett hur de försöker förhala. Det var mycket väntat att rättegången skulle ställas in även om jag personligen trodde att det skulle bero på "hälsotillstånd" och inte egen begärd likvidation av företaget. Men som sagt Knorre visar positiva siffror så böter har de råd med.....kanske blir ytterligare en likvidation efter detta (och nedläggning av verksamheten) :d.

Egentligen är det en miss av tingsrätten att inte ha kallat juristen till tinget också...

Åklagaren är fast besluten och har varit med många år....han kan sin sak.
 
Sv: Rättegång mot Knorrevången Slakt AB ställs in

Rättvisan kommer att bita dem där bak - det är jag säker på - förr eller senare. ;)

Åklagaren är fast besluten och har varit med många år....han kan sin sak.

Det låter betryggande, skönt att de ska få sitt straff och att andra får veta att man inte kommer undan med sånt här! :devil:
 
Sv: Rättegång mot Knorrevången Slakt AB ställs in

Det låter betryggande, skönt att de ska få sitt straff och att andra får veta att man inte kommer undan med sånt här! :devil:

Ja jag har fullt förtroende för åklagaren.

Om vissa "andra" tar lärdom - det tror jag däremot inte. Hur är det man säger...ränderna går aldrig ur gamla katter...;)
 
Sv: Rättegång mot Knorrevången Slakt AB ställs in

Som jag fattade ställs rättegången in, en eller två veckor, så de får reda ut vem som är firmatecknare, så rättegång blir det.

Enligt ryktena jag har hört så handlar det om ägarförhållandet, som har ändrats nyligen. Och medfört osämja mellan far och dotter... :angel:
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Hästnyheter (ATL) Knorrevången Slakt AB riskerar att dömas till en halv miljon kronor i böter. Slakteriets tidigare ansvarige kan dessutom få två...
Svar
10
· Visningar
1 843
Senast: pjok
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Kristianstadsbladet) Knorrevången slaktade hästar utan pass, nu riskerar slakteriet att få företagsbot på en halv miljon kronor och den...
Svar
0
· Visningar
797
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Kristianstadsbladet) Ansvariga för Korrevångens slakteri i Glimåkra åtalas på fyra punkter och riskerar böter på en halv miljon kronor...
2
Svar
28
· Visningar
3 666
Senast: anglahund
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Norra Skåne) Knorrevången Slakt AB ska betala 500 000 kronor för brott mot bland annat djurskyddslagen och ägaren till företaget ska...
Svar
15
· Visningar
2 414
Senast: pjok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp