Knorrevången åtalas för djurplågeri

(Kristianstadsbladet)
Ansvariga för Korrevångens slakteri i Glimåkra åtalas på fyra punkter och riskerar böter på en halv miljon kronor. Under tiden 2007-2010 anser åklagaren att ansvariga på Knorrevången gjort sig skyldig till brott...

Läs mer...

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Knorrevången åtalas för djurplågeri

WAOOOW att kunna slakta en häst mer än en gång är ju en jättebra affärside!:angel:

Lite som galten Särimner som slaktades på kvällen och stod upp hel och levande nästa morgon i gamla Valhall! :D

De har löst matbristen i världen tror jag.. (ironi).

Hoppas nu att de åker dit ORDENTLIGT!!!!:devil:

Ja de tänkte väl att allt som går på fyra ben går det att tjäna pengar på... Men de tänkte inte på vad som händer då dom blir upptäckta. För det var inget OM utan NÄR de blir upptäckta.

Som man bäddar får man ligga...

kl

Jag hoppas att de får sitt straff och tar lärdom av det, så att slakteriet kan drivas vidare på ett bra sätt. Det är nämligen väldigt sällsynt med mindre, lokala slakterier som tar alla djurslag, och dessutom styckar till återtag. Det är dom bra på, och jag hoppas den verksamheten kan fortsätta!

Ja de tänkte väl att allt som går på fyra ben går det att tjäna pengar på... Men de tänkte inte på vad som händer då dom blir upptäckta. För det var inget OM utan NÄR de blir upptäckta.

Som man bäddar får man ligga...

Skönt att det blir rättegång - sen tror jag att det kommer att sättas ut många datum innan rättegången verkligen blir av. Men hoppas på den 24 oktober kan man alltid göra. :angel:

Hoppas att slakteriet får stänga ned för gott - vem tror dessa ägare om bättring!! Konstigt att folk åker dit och slaktar forfarande :confused: Men det är klart om man inte själv har pass till hästen eller på annat sätt inte har "rent mjöl i påsen" så är ju detta slakteri helt perfekt att använda sig av.

Anglahund - finns det inte fler slakterier för häst i närområdet (om det nu är sååå viktigt att just slakta och äta köttet)? Har för mig att du nämnt detta vid något tillfälle? :)

Konstigt att folk åker dit och slaktar forfarande :confused:

Därför att den delen av verksamheten sköts bra. Kom ihåg att deras huvudsakliga verksamhet inte är att slakta häst, utan lantbruksdjur, dvs människors försörjning.

Ja allara helst eftersom det då går att slakta djur som inte ska gå till livsmedel, så blir nog de djurleverantörerna glada med. Få in pengar på sånt som inte ska kunna att få det på..

Du har så rätt så. Stod i Kristianstadsbladet om just grisar som de tänkt slakta men som inte borde gå till mänsklig föda. Detta djurplågeri upptäcktes av kontrollant och förbjöds. (Hittar inte artikeln tyvärr)

Skönt att det blir rättegång - sen tror jag att det kommer att sättas ut många datum innan rättegången verkligen blir av. Men hoppas på den 24 oktober kan man alltid göra. :angel:

Hoppas att slakteriet får stänga ned för gott - vem tror dessa ägare om bättring!! Konstigt att folk åker dit och slaktar forfarande :confused: Men det är klart om man inte själv har pass till hästen eller på annat sätt inte har "rent mjöl i påsen" så är ju detta slakteri helt perfekt att använda sig av.

Anglahund - finns det inte fler slakterier för häst i närområdet (om det nu är sååå viktigt att just slakta och äta köttet)? Har för mig att du nämnt detta vid något tillfälle? :)

Jo det finns ett ställe som ska starta upp och har specialliserat sig på bara häst eftersom hästen är mer känsligare att skicka för slakt( för de flesta hästfolk ilf finns ju en del hästäg som inte bryr sig ett skit utan bara vill ha pengar) så har detta slakteri påbörjat att starta upp sin verksamhet och dom är superduktiga. Skåne Struts anläggning utanför Munka Ljungby ska det starta upp, men detta är inte spikat ännu utan är under konstruktion. men det kommer. Dom är bättre än KV ilf.

Jo det finns ett ställe som ska starta upp och har specialliserat sig på bara häst eftersom hästen är mer känsligare att skicka för slakt( för de flesta hästfolk ilf finns ju en del hästäg som inte bryr sig ett skit utan bara vill ha pengar) så har detta slakteri påbörjat att starta upp sin verksamhet och dom är superduktiga. Skåne Struts anläggning utanför Munka Ljungby ska det starta upp, men detta är inte spikat ännu utan är under konstruktion. men det kommer. Dom är bättre än KV ilf.

Tack. Kan du hitta artikeln om djursyddsbesöket på Knorrevången där mer djurplågeri för slaktdjur nyligen upptäckts. (Min data är bara så slöööööö :crazy:). Enligt artikeln var det Matthias G som var där på inspektion när dessa stackars djur upptäcktes...

Tack. Kan du hitta artikeln om djursyddsbesöket på Knorrevången där mer djurplågeri för slaktdjur nyligen upptäckts. (Min data är bara så slöööööö :crazy:). Enligt artikeln var det Matthias G som var där på inspektion när dessa stackars djur upptäcktes...

Jag ska se om jag kan hitta den =)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (ATL) Den man som ansvarade för Knorrevångens slakteri 2009 ställdes på måndagseftermiddagen till svars vid Kristianstad tingsrätt...
2
Svar
21
· Visningar
2 805
Senast: ginnies
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Kristianstadsbladet) Knorrevången slaktade hästar utan pass, nu riskerar slakteriet att få företagsbot på en halv miljon kronor och den...
Svar
0
· Visningar
800
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (ATL) Knorrevången Slakt AB riskerar att dömas till en halv miljon kronor i böter. Slakteriets tidigare ansvarige kan dessutom få två...
Svar
10
· Visningar
1 845
Senast: pjok
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Kristianstadsbladet) Rättegången mot Knorrevången Slakt AB där företaget riskerar att böta en halv miljon kronor ställs in. Tingsrätten...
Svar
13
· Visningar
1 987
Senast: CBoggie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 30
  • Målbilder för trubbnosar.