Carla

Trådstartare
Så, nu vill jag veta allt ni vet om råttor..
Jag bara älskar dessa djur, men jag vet inte ett skvatt om dom :confused:
Och sen skulle jag veta vart ni köpte era råttor? från uppfödare eller från djurbutiken?

/Carla.

Sv: Råtta!

allt jag vet om råttor blir väldigt mycket så svarar på var jag köpt dem två från zooaffär(var av ena aggresiv) 7 från uppföddare (2 från olika uppföddare i stockholm 2från norrköping och tre från zebran(var av enna visserligen omplacering))

mm.. det finns nämligen världens sötaste sex-veckors-ungar i affären just nu! :love:

men dumt nog, letade jag inte efter trådar innan jag skrev tråden, så jag hittade en tråd där det mesta stod. :banana:

aha alltid bäst att köpa från uppfödare då man själv kan ta reda på mer om föräldrana än vad man kan på zooaffär. plus man vet aldrig vad man kan förvänta sig att få. min aggresiva är från zoo och hon hugger lite då och då specillet om man säger nej inte första lr andra gången utan snarare fjärde femte gången man säger till

Själv har jag två från zooaffär (hade skabb vid köpet, accepterar inte andra hanar, har redan börjat åldras fast de bara är 1½ år, Rex tappar sin päls för tidigt och båda har svårt för att gå upp i vikt)
Två andra är från en annan zooaffär (en av de är livrädd för människor. På torsdag är det ett år sen jag köpte de och har tränat en massa med honom för att få honom att bli av med rädslan, det enda han lärt sig är att man kan ta mat från en hand. Den andra är skitmysig, stor, fullt frisk och världens bästa råtta)
Två är från en tjej som fick en tjuvparning. Urgoa båda två, men det är svårt att föra in andra råttor i flocken. Tog flera månader att introducera Cacharel...
En är från oreggad uppfödare. Hon är småväxt, svårt för att öka i vikt och är något osäker bland äldre tjejer. Börjar tuffa till sig lite men det går saaakta.
Tre är egenuppfödda efter att ha fått en tjuvparning. Har inte märkt några fel alls på de än, men man vet ju aldrig hur det blir i framtiden.

Bästa är helt klart att köpa från registrerad uppfödare, inte zooaffär. Zooråttor som är sjuka, har ohyra, dåligt temperament osv är allt annat än ovanligt.

Svårt att veta vad man ska rabbla upp... Det är så mycket att veta innan man skaffar råttor, lättare om du specificerar dig lite.
har iaf en hemsida, http://groups.msn.com/ketopas Ska snart ersättas med en ny dock.
Forumet på http://www.srs.st rekommenderar jag varmt, och där finns även register över de flesta registrerade uppfödarna.

Liknande trådar

Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 156
Senast: Efwa
·
Småbarn Hjälp jag går snart och gräver ned mig.... Syskonbråk - hur hanterar man det på bra sätt? Två pojkar, 5 år och 2,5 år. 5åringen retas...
Svar
12
· Visningar
1 234
Senast: Badger
·
Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 736
Senast: Roheryn
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
641

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka