Rått/mössbilder :)

V

Vakanjaheta

Hejsan :) Nu vill ja se bilder på era tamråttor och möss! Jag har själv 2 möss... men funderar på att skaffa 2 råttor :)
Väntar på bilder xD :)

Sv: Rått/mössbilder :)

16072078.jpg

Det här e min älskade lakris .. Han dog för cirka 7 månader sedan :cry::cry:

16072079.jpg

Detta e stussi .. syrrans nu .. Klarade inte av förlusten av lakris så hon fick den .. Hon har fött 5 kullar :D hon e i topptrimm och värdens gullegris :D:banana::bump:

Fast gerbilerna tillhör ju springmössen, enligt framgooglade resultat? Fast det var kanske inte det TS menade? :confused:

Precis som flodhästar är hästar!:idea:

klickbara bilder:

Tre ungar i feb. 07 (Aziraphale, Anathema, Crowley(som nu är rekordhållare här hemma vad gäller storlek. Den lilla skiten väger ett kilo!)

Solero har tröttat ut sig

Tor är också trött!

Rhodry, far till de tre på första bilden

Trillian, mamma till de tre

/Migo

Senast ändrad:

Moster Chihiro som bebis

Kenny Of Scabben (aka Pung Pung...)

Min älskade Myra...

Kvarts

Det är sorgligt med råttor, de lever inte länge men man blir så kär så kär.... Många hundra är de som passerat mig genom åren, och jag saknar dem alla:cry:

Jag kan bara instämma med Migos jämförelse mellan hästar och flodhästar.

Neeej då, jag är inte alls evinnerligt trött på att ökenråttor ständigt dyker upp i trådar och forum för tamråttor, precis som andra djur som är av helt fel art... Liksom vad fan, vet folk inte vilka djur de har?! :crazy:

Neeej då, jag är inte alls evinnerligt trött på att ökenråttor ständigt dyker upp i trådar och forum för tamråttor, precis som andra djur som är av helt fel art... Liksom vad fan, vet folk inte vilka djur de har?! :crazy:

Äh.. det är väl inte så mycket att haka upp sig på.
Det är ju i alla fall en gnagare med svans. :angel:

Man ska inte ta allt så allvarligt här i livet. Det blir bara jobbigt. ;)

Det kan bli ganska allvarligt när det kommer till foder/skötsel/hantering/sjukdommar..

"min råtta slåss massor med de andra hanarna, varför då, ni säger ju att råtthanar ska vara i flock???"

Jo... om det är en RÅTTA ja...

Zebra: Såg din annons om Anders...hur går det?

Det kan bli ganska allvarligt när det kommer till foder/skötsel/hantering/sjukdommar..

"min råtta slåss massor med de andra hanarna, varför då, ni säger ju att råtthanar ska vara i flock???"

Jo... om det är en RÅTTA ja...

Zebra: Såg din annons om Anders...hur går det?

Jag tänkte mest på den här tråden som det bara ska vara bilder i. ;)
Självklart ska diskussioner om skötselråd m.m gälla den djurart man har.

KL

Fast har man en gerbil och vet att de också kallas för ökenråttor, så är det väl egentligen inte särskilt konstigt att man lägger in bilder på dem i en tråd för rått- och musbilder? Jämförelsen med hästar och flodhästar var lite rolig, men håll med om att gerbiler/ökenråttor är betydligt mer lika tamråttor och möss, än vad en häst är lik en flodhäst? ;)

Äh.. det är väl inte så mycket att haka upp sig på.
Det är ju i alla fall en gnagare med svans. :angel:

Man ska inte ta allt så allvarligt här i livet. Det blir bara jobbigt. ;)

Men svansen har ju päls :eek: :p

Nä, egentligen inte. Men jag kan ändå inte låta bli att irritera mig på folk som inte kan se skillnaden mellan tamråtta och ökenråtta när de har en av arterna...
Är samma sak på ett annat forum, för tamråttor. Har sett nån enstaka gerbil bara så det är inte så farligt där, men GP-råttorna däremot... Grymt irriterande. Hade varit en sak om de dyker upp i OT-trådar men när folk börjar snacka GP-råttor i befintliga tamråttrådar är det bara irriterande. Såg tom en som började babbla om sin GP i en tråd om marsvinsburar eller nåt sånt :crazy:

Nu tänker jag skylla på aspien i mig, jag gillar ordning och reda och pallar inte sån här oreda (säger jag som bor i en svinstia) :angel:

Migo: Det går görbra! Han flyttar på lördag (ÄNTLIGEN, hur elak jag än må låta nu så kan jag ändå knappt vänta på sömnen jag kommer få när han flyttat :devil: ).
Hamnar på Skansen för övrigt :D

***kl***

Vi har tre rådisar i familjen: Drottning Kristina, Drottning Silvia och Partydrottningen Paris Hilton. Och jag bara ÄLSKAR dom! :love:
Från början skulle de bo på sonens rum, men nu bor de i vardagsrummet så jag kan gosa, prata och gulla med dem jämt och ständigt!
Paris Hilton är den som är absolut tamast - och hon är min favvo! :love:

Den här bilden kommer ur min tråd om skäggagamer, men jag lägger den här ändå, för jag gillar den så himla mycket! Det är Paris i ett nötskal - alltid full fart på väg mot nya äventyr!

Paris_brattom_liten.JPG

Ett litet porträtt!

Paris_portratt_liten13nov07.JPG

Paris sitter på soffans ryggstöd och umgås med matte!

Paris_071025

Medan jag ändå har råttkunnigt folk i närheten (gul_zebra häråt, tack!!!) :D ): vad kallas Paris färg egentligen? Hon har liksom gulskimrande päls och ögonen är röda - men är hon verkligen en albino?!

Senast ändrad:

OMG vilken läckerbit!
Helt klart en silver fawn (förkortas sf om jag inte minns fel) :love:

Men hon är ju gyllengul i pälsen - heter färgen ändå silver fawn?! *kliar skallen*
Funderar själv på om hon egentligen inte är något jag tror heter champagne (?) men då kanske hon inte borde ha röda ögon, förstås?
Hm!

Jag har faktiskt funderat på att ta en kull på henne med grannens stiligaste kille - få se om det blir av framöver! :)

Hon är det absolut trevligaste smådjuret jag har haft, och jag oroar mig redan för att råttor lever så himla korta liv ... :crazy:

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 462
Senast: Blyger
·
Fordon Jag har nu en Volvo v50 som jag egentligen är väldigt nöjd med, årsmodell 2012. Men det har varit väldigt mycket reparationer senaste...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 826
Senast: Jeps
·
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
3 488
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix