Rätt galopp?

_FiA_

Trådstartare
Jag har ett litet problem, i vänster varv så känner jag direkt om våran häst har rätt galopp eller inte, men i höger varv så känner jag inte alls om det är fel eller inte eftersom hon är rätt obalaserad där. Och när jag tittar ner på bogarna så ser jag verkligen inte vilken galopp hästen har :crazy: . Hur ska jag lösa detta? När någon annan är med kan man ju bara fråga, men när jag är ensam så är det ju mycket svårare.

Sv: Rätt galopp?

Men om du i vänster varv känner direkt om hon har rätt eller fel, så borde det ju vara så att hon har rätt i höger också om du inte känner direkt att det är vänster? ;)

Sv: Rätt galopp?

Haha fårstår precis! Rider ett islandssto som är precis så! I vänstergalopp är hon mycket stelare och får ett helt annat steg så man har verkligen ingen aning om vilken galopp det är och man får kika på bogarna lääänge innan man kan bestämma sig för att det är vänster. Ellementärt tips men slappna av, sätt dig ordentligt, känn efter hur kroppen hamnar, (har man tur känner man att höfterna vrids med) och försök forma hästen åt ett håll så märker man förhoppningsvis vilken galopp det är! :P

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 062
Träning Jag och min syster har en foderhäst, varmblodig travare, som vägrar gå i högervarv i longeringen. Ridning i höger varv är inget problem...
Svar
10
· Visningar
1 675
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 280
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 545
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud