Jösses jag trodde att varenda hundägare hade någon form av att lära hunden gå fint bredvid sig i koppel, typ fot, och att det innebär att hunden inte får göra annat än att ...tja, gå fot just då och ha fokus på det tills annat blir sagt. Jag trodde inte att detta var raketforskning som dessutom kräver speciellt motiverade hundraser.
Det tar nog inte timmar ens i en stad för att komma någonstans där en hane kan lyfta på benet för att lätta på trycket, det har jag mycket svårt att tänka mig.
Jag jämförde med min rottisvalp, för om hon kunde lära sig allt det jag "krävde" på bara två månaders tid och vara ett så otroligt stort stöd för mig, så har jag oerhört svårt att tänka mig att en hanhund oavsett ras och ålder inte fixar att gå i koppel och INTE lyfta på benet i tid och otid, det är ju inte särdeles svårt, tänker jag. Möjligtvis kanske man som ägare tycker att det är ointressant, men det är ju en annan sak. Likväl som jag tycker det är ointressant att förbjuda min hund att inte tigga....