Raspa tänder..

S

_smirnofff_

Någon som vet vad det kostar att raspa/kolla tänderna på en häst (på klinik)?

Sv: Raspa tänder..

Själva tandraspningen tror jag kostade runt 4-500 kr när jag var in med min. Dock var jag in för en massa annat då så det tillkommer kanske ngn klinikavgift?

Någon som vet vad det kostar att raspa/kolla tänderna på en häst (på klinik)?

Klinik vet jag ej, men jag hade veterinär med tandvårdsutbildning ute i stallet kostade drygt 800kr inkl framkörning moms & vet-arvode, det var en väldigt grundlig undersökning och raspning med elektriska & manuella verktyg.

Jag kollade tänderna på min häst på strömsholm och de sa att pris beror på vad de har för fel och de gör åt det hela de raspade lite på hans tänder för det såg bra ut och det fick jag betala 900 för.

vi har betalt från 500 (kontroll om inget behöver göras) och upp till tusenlappar beroende på hästens beh. behov. ingen "rutinraspning" :)

Liknande trådar

Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
346
Senast: Malva1978
·
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 429
Senast: Zetly
·
Hästvård var inne på klinik igår med min häst då han fått sig en sparkskada i hagen, röntgen såg fin ut men ultraljudet kunde man se en liten...
Svar
0
· Visningar
214
Senast: casio01
·
Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
455
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025