Ainon
Trådstartare
Min pappa med hans familj tänker skaffa hund i vår och frågade mig vilken jag trodde passade, vet dock inte riktigt vilken som skulle vara lämplig.
Familjen ser ut som sådan att det är två vuxna och 3 barn (åldern 6,6,9). Bor i ett mindre samhälle i villa med tomt.
Kraven är att hunden ska vara mellan 20-40cm i mkh
Som vuxen orka följa med på löprundor på upp till 1-2 mil
Inte kräva så mkt mer än dagliga promender och lek (de är INTE intresserade av lydnad, bruks agility osv)
En barnvänlig hund med tanke på barnen
Inte mkt pälsvård
Sedan bör rasen vara en sådan att den är följsam och inte så svårtränad att kunna ha lös.
Alla tips välkommnas hälsas av far min
(Avböjer från inlägg i stilen "skaffa en hamster/köp nintendodogs" som man fick på ett annat forum eftersom vissa ansåg samtliga kriterier som sådana att hund inte låter lämpligt i den familjen
)
Familjen ser ut som sådan att det är två vuxna och 3 barn (åldern 6,6,9). Bor i ett mindre samhälle i villa med tomt.
Kraven är att hunden ska vara mellan 20-40cm i mkh
Som vuxen orka följa med på löprundor på upp till 1-2 mil
Inte kräva så mkt mer än dagliga promender och lek (de är INTE intresserade av lydnad, bruks agility osv)
En barnvänlig hund med tanke på barnen
Inte mkt pälsvård
Sedan bör rasen vara en sådan att den är följsam och inte så svårtränad att kunna ha lös.
Alla tips välkommnas hälsas av far min
(Avböjer från inlägg i stilen "skaffa en hamster/köp nintendodogs" som man fick på ett annat forum eftersom vissa ansåg samtliga kriterier som sådana att hund inte låter lämpligt i den familjen