Rasbestämning

Sar

Trådstartare
Jag har nyss läst om en tjej som blivit lurad av en välkänd hästförsäljare där passet aldrig skickades med vid köp av ett halvblod. Åldern var något år fel också efter vetrinärbestämning av tänderna. Någon tyckte att hästen liknade ett fullblod (ev. irländskt) efter att ha sett en bild.
Finns det något sätt att rasbestämma om det är ett halvblod eller ett fullblod? Jag har sett såväl fullblod med väldigt typiskt "fullblodsutseende" men jag har också sett kralliga saker som jag lätt kunnat missta från ett halvblod. Vad ska man titta efter?

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag ska försöka beskriva mitt problem så kortfattat jag kan. Jag har ett 7-årigt halvblod med lite fullblod i sig, valack, !fux...
2
Svar
27
· Visningar
5 414
Senast: MattiZ
·
Avel Hej! Börjar med att be om ursäkt om jag gör några fel då det här är mitt första inlägg :) Har läst många gamla trådar och vet att det...
2
Svar
21
· Visningar
2 873
Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
6 070
Senast: Vallmo
·
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 671
Senast: scizofren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30