J
joneya
Nu har jag kommit hem från kliniken och hästen som har varit halt till och från i minst 4 år är så gott som friskförklarad. Visade 0.5 gradig hälta på typ alla benen efter böjprovet, men gick nästintill klockrent på rullbandet. De röntgade inte eller någonting, eftersom han såg så fin ut enligt veterinären. Istället sa hon att jag ska börja sätta igång honom och återkomma om han blir halt då. (idag hade han stått i ca. 2 månader, så det kan hända att eventuell skada "läkt ut").
Så nu är det "bara" att invänta räkningen och sedan ska vi leta sadel, och hoppas på att han inte har några dolda problem. Tyvärr kunde jag inte visa honom på böjt spår, eftersom de inte ville att jag longerade honom när det var så dåligt underlag. Så peppar peppar ta i trä, snart kanske det blir ryttare av mig också.
Och tusen tack till Jämtland som var snäll och hjälpte mig att ta oss till kliniken.
M.v.h. från Joneya
Så nu är det "bara" att invänta räkningen och sedan ska vi leta sadel, och hoppas på att han inte har några dolda problem. Tyvärr kunde jag inte visa honom på böjt spår, eftersom de inte ville att jag longerade honom när det var så dåligt underlag. Så peppar peppar ta i trä, snart kanske det blir ryttare av mig också.
Och tusen tack till Jämtland som var snäll och hjälpte mig att ta oss till kliniken.
M.v.h. från Joneya