Ransäters utställning??? 29juli

Sv: Ransäters utställning??? 29juli

Här är nån bild. dom andra kommer senna =)
CIMG2737.jpg

CIMG2751.jpg

CIMG2750.jpg

Min hund fick en 2a. dommaren mätte ut typ varenda dp kändes de som. men han skötte sej bra och i uppfödarklassen blev det en tvåa till =)

Nu är han super trött men måste ändå gnaga på sitt kära vinst ben :rofl:

Vad menar du med mätte ut? Mätte domaren felaktigt eller var hundarna generellt för stora/för små. Vem var det som dömde?

/Nyfiken DP-ägare

Vad menar du med mätte ut? Mätte domaren felaktigt eller var hundarna generellt för stora/för små. Vem var det som dömde?

/Nyfiken DP-ägare

Han la på nån cm på dom hundarna som ja va där med. Så min blev för stor och de va fler som va de. och en som alltid vart 27cm va helt plötsligt 30cm. men han va väl bara väldigt noggrann. men de va många som blev irriterade på det.
För min del spelar de ingen större roll. Fick bra kritik iaf =) ska kolla upp va han hette. kommer ej ihåg.

Detta skrev dommaren om min lilla snusk :angel:
Maskulinty huvud,bra parallellitet, ögon önskas mörjare (ja får väl köpa linser :d)tänder och bett ua. bra hals,sjuter upp ländryggen ngt i stående. något lågsträckt bål. utmärkt välvinklad bak. rör sej väl från sidan,
mätt till 33cm

Jag håller på å laddar upp bilder nu. Några som ja blev riktigt nöjd med =)
DE va nån utställning i hagfors eller munkfors om nån helg, sen kristinehamn och lillerudsdagarna. sen forshaga 16 sep
så de är lite inplanerat =)

Ok, jag ska ockå till lillerud och sen vet jag ingen mer än, hmm i kristinehamn, där bor ju jag, de måste jag kolla vidare på :)

Fina bilder förresten ;)

Han la på nån cm på dom hundarna som ja va där med. Så min blev för stor och de va fler som va de. och en som alltid vart 27cm va helt plötsligt 30cm. men han va väl bara väldigt noggrann. men de va många som blev irriterade på det.
För min del spelar de ingen större roll. Fick bra kritik iaf =) ska kolla upp va han hette. kommer ej ihåg.

Det är svårt med den där mätningen... Det är ofta olika domare mäter dem olika högt... Min som är 28 cm blir oftast 28, men hon är rädd för måttstocken så någon gång har de inte tryckt ner den helt intill ryggen och vips så är hon 30 cm...

*kl*

Men om man vet att man har en hund som är en viss mankhöjd brukar man kunna säga till att den brukar mätas till si och så mycket. Då brukar domarna oftast mäta om.

Och en dp som är 33cm hög är väl 3cm över rasstandarden. Allt annat än att ge en tvåa vore fel. Är din hund 33 eller blev den felmätt?

Min va 33 enligt den dommaren. jag och uppfödaren har mätt han till 31. men han är bara dryga året så han kommer nog sätta sej sen när han grovnat till lite. Men även äldrehundar som vart med på många utställningar och vunnit massa mätte han till 33. Och dom har aldrig vart så stora innan.
Min hund förstår jag åxå om de va svårt att mäta. då han har ett visst problem med att stå still.

Jag såg cavaliervalpen i Lördags (i stora ringen) och stod precis bredvid Verrdogan x antal gånger igår. Hade tänkt hälsa, men nej...:D

Jag blev jättenöjd över mitt resultat. Lilo fick sin första 1a och kom 4 i kk. Domaren var stenhård och ingen hund tycktes vara bra nog...(hälften av hundarna fick 2or...)
Jag ställde i avelsklassen också, men trots att vi var en jättefin grupp och fick bra kritik så var det bye-bye i alla fall. Hon ville ha stora dalmatiner som var kraftigt svartteckande, vilket inte min tik är.

Kritiken: Ganska liten tik med trevligt huvud. Ganska ljus ögonfärg som passar till hundens färger i övrigt. Vacker blick, välansatta öron, välformat bröst, utmärkta tassar. Talande svans(?). Rör sig med lätt steg.

Noterade domaren att hon viftade på svansen eller tyckte hon att den var vacker? :crazy:
Har inte fått bilderna ännu, ska få dem skickade. Men jag lägger in en bild så får ni ser hur hon ser ut.

IMG_0184red.jpg

så du stod breve mej ett antal gånger du =)
då såg ja nog dej åxå utan att veta om de.:)

så du stod breve mej ett antal gånger du =)
då såg ja nog dej åxå utan att veta om de.:)

Ja, du har lagt ut massa bilder på dig själv, så du var inte svår att se. Dvärgpincher var ju precis bredvid dalmatinerringen. Jag hade svarta jeans och en vit skjorta på mig.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 451
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
776
Senast: Fetaost
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 274
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Photoshop hjälp
  • Tips i London
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur