Ranglåg ponny

S

Suprize

Min ponny har just kommit hem, och har börjat gå ihop med 3 andra hästar nu... 2 av dom har hon gått me innan, men den 3:e är en riktigt bitch! Hon riktigt attakerarar min ponny!!!

Dom har gått ihop i en vecka ungefär på eftermiddagarna, och min ponny har haft flera märken på sig.. Svarta hårlösa "ränder"!!
Såg senast idag att det var jättemånga nya märken!!
Ett av dom sitter lite halvt under där sadeln ska ligga, kan jag rida ändå, eller vänta tills det har läkt?
Hur lång tid tar det för att sånna ska läka??

Har i alla fall bestämmt att jag flyttar min ponny och en av kompisarna till en annan hage nu!!

Sv: Ranglåg ponny

Är det bara som att pälsen är bortryckt eller är det ett sår? Om det bara saknas päls så tror jag att det borde vara ok att rida ändå.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 877
Senast: Lhas
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 190
Senast: liiinnea
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 567
Senast: Stereo
·
Hundavel & Ras Här kommer en dum fråga kanske... Scenario: 2 st kompisar som bor ihop och en av dom har en hanhund på ca 6 år. Den andra kompisen...
Svar
16
· Visningar
3 710
Senast: Raderad medlem 94602
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka