Random bildtråd med text V

IMG-7235.webp
 
Jag hade förstått det om det var här i UK, men i Sverige där man knappt får använda kontanter numera? Barockt! 😅
Fax är svårare att avlyssna, därför kräver militär, tull och polis fortfarande att vissa dokument skal faxas. Marinen använder fortfarande teleprinter till viktiga meddelanden till och från sina fartyg. Delvis därför det fortfarande finns två telegrafister och en (eller flera) krypto telegrafister ombord på de flesta NATO fartyg.
 
Fax är svårare att avlyssna, därför kräver militär, tull och polis fortfarande att vissa dokument skal faxas. Marinen använder fortfarande teleprinter till viktiga meddelanden till och från sina fartyg. Delvis därför det fortfarande finns två telegrafister och en (eller flera) krypto telegrafister ombord på de flesta NATO fartyg.

Vilka dokument kräver tull och polis i faxformat?
 

Liknande trådar

Kultur Anropar det populärkulturella bukeoraklet. Trålar ute i etern efter ett barnprogram jag minns från tiden det begav sig (läs: slutet av...
Svar
1
· Visningar
586
Senast: Wednesday
·
Gravid - 1år Eller försöker, just nu. Jag spinner vidare på min förra tråd om alkohol. Jag tycker att det verkar oerhört påfrestande att smussla med...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 193
Senast: Kilauea
·
Hästmänniskan Vad tror ni?Hur smart är en häst?Jag tillhör skaran som tror att hästar är smartare än vi tror. Jag har en egenuppfödd 7-årig valack som...
Svar
7
· Visningar
2 194
Senast: Karoliten
·
Övr. Barn För ett par år sedan slängde jag ur mig en fråga om ifall det är okej att visa film med 15-årsgräns för elever som inte har åldern inne...
2
Svar
34
· Visningar
3 508
Senast: Piek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp