Ranchtrail

cowgirl81

Trådstartare
Hur många här rider det. Och hur många tävlingar om året finns det i den grenen.
Vad för typ av hinder ingår i den grenen.
Har ni bild film från när ni tävlar/tränar.
Är nyfiken på denna gren och hur utbredd är den i Sverige.

Sv: Ranchtrail

Jag rider ranch trail, när det finns med på tävlingar. Är nog den gren som passar oss bäst. Lassokast, släpa och grind är obligatoriskt, sen kan ju lite av varje finnas med. När jag har tävlat har det varit boxar, bommar, flytta saker mm.

Kan ju även innehålla lastning av häst, broar, ja lite av varje, grejen är ju att det ska vara moment som man kan stöta på under ett ranch arbete.

Tyvärr finns denna klass inte alltför ofta med, men det brukar vara skapligt med starter när den är med! Nu bor ju jag i mitten av Sverige och vet inte hur det ser ut på andra håll.

KUL är det då!!!:laugh:

Precis som Texas säger förekommer inte Ranch Trail sådär jätteofta, plus att jag personligen tycker att de flesta ranch trailbanor är alldeles för lite ranchiga :o förutom lasso, släpa och kanske en regnrock är det för det mesta som vilken (simplare) trail som helst. Väldigt synd att Ranch Trail Cup inte kunde fortsätta att hållas, vi hann aldrig vara med och tävla där.

Lite bilder :) Ground Tie förekommer ganska ofta
24564875.jpg

Gå över ett dike/plastpåse som här gick mindre bra :D
24564878.jpg

Bro och regnrock
28843577.jpg

Jag har precis börjat med Ranch Trail och tycker det är superkul! Vi plaskar mest i barnpoolen jag och min häst, så endast E & D starter hitills, men jag hoppas att vi kan komma igång med det mer och mer.

WRU brukar ha med Ranch Trail på varje täving - dock har de endast tävlingar 3 ggr om året, så det är inte så himla ofta. Annars så får man hoppa på tåget när det kommer :)

Har inte så många bilder, men hittade en när vi har släpat klart.

april-072_166810671.jpg

Ser det inte som reklam, utan som info, FRSW har en ranch trail-klass på sin D-tävling den 1 oktober. INte ofta det finns den klassen häruppe!!!;)

Tack för länken :)
Ni andra härliga bilder. :)
Bara hästen som saknas för min del. Men så fort jag får hem nån så ska de tränas. :)

jag hade gärna ridit ranch-trail men jag får vara glad om det finns ens vanliga trail-clinics och klasser här uppe...

Där jag bor är det inte sällan 15-20 mil till närmsta clinic eller tävling och då är det reining och kossor som gäller verkar det som :(

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 299
Senast: Roheryn
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 281
Senast: Lady_S
·
Kultur Med tanke på de andra trådarna. Vilken är den sämsta filmen ni sett? Det finns ju många, men om ni måste välja ut just en och peka på...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 663
Senast: Enya
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 568
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka