Ranch Trail Cup

Sv: Ranch Trail Cup

Menade du "OM" till mig???:o
Då skulle det kanske finnas underlag för att anordna en sådan???
Jag hade tänkt mig något i flera etapper, så att man verkligen kan få grepp om det hela, men det är kanske för stora tankar gentemot det befintliga intresset???

Ni får i alla fall höra av er om ni är sugna och eller vet någon som vill åka på Ranchtrailclinic!!!

Visst menade jag OM till dig:bump:

Jag pratade m MiaL om det redan förra året....hade gärna åkt på en "prova-på" innan man åker på tävlingen och retar "proffsen";)
Jag skulle tro, att det finns några till här i småland och minst 1 på väsktkusten, som gärna kom på en sån clinic:banana:

Trevligt:banana: Gillar verkligen hela konceptet även om jag aldrig startat:o Tror ni att folk skulle kunna tänka sig att åka till Skåne för en sådan clinic, om man arrangerade den i väldigt gemytlig och "laid back" anda??? Lite grllning och så:angel:

Ja, jag kan tänka mig det iaf....om nu tösen är bra tills dess, när det nu blir?
Bra o bra....vet ju inte än, vad som spökar:confused:
Skåne är stort, så där borde väll finnas intressenter, i massor?

ja vill oxå vara med, har en unghäst jag verkligen hoppas på!!

Har för mig att det är WRAS ranchtrailregler som gäller!

Vad kul att det visar sig lite folk som kan tänkas vara intresserade! Ska försöka boka in en tid snarast, men då får ni allt lova att komma unga hästar eller ej!:devil::bump:

:o
Nä, det är de inte men jag harr vid fler än ett tillfälle frågat de inblandade i Ranchtrailsociety bla. Mia och de har sagt att jag skulle läsa wras reglementet. Har möjligen missförstått, men tror inte det! Det kanske är så att föreningen har egna regler men i stort följer WRASboken???

de kanske har skippat licensreglerna osv och bara kör med de "allmänna" reglerna? typ upp till 16år hjälm, westernsadel, inga hjälptyglar osv + poängsystemet?

Vill absolut inte var tjatig men det var inte sådana regler jag syftade på, utan snarare specifika reglerna för ranchtrail ex. tillåtna hinder, obligatoriska hinder mm. Det är kanske här vi har det lilla missförståndet:idea:
Åldrar, betsling mm har jag ingen aning om vilket reglemente som gäller!

Vad tycker ni är/verkar svårast i Ranchtrail. Själv gissar jag på tie-down...

vad är ground-tie?
jag är helt blåbär, men intresserad! Har inte råd att köpa reglemente och lösa licenser och allt vad som nu behövs just nu, precis köpt ny sadel..

Ground Tie är när man kan "stannar" sin häst, genom att lägga ena tygel på marken....
Så sätt igång o träna wow:D

Enl Trail-reglementet inte godkänt, men Ranch-trail har det som valfri "hinder" ...
Vet däremot inte om man MÅSTE ta ner tygeln, el om den får bli kvar uppe på sadeln........
Regelboken kostar inte mer än en hundring och är som en bibel, för oss som är gröna, :o mig iaf

när jag tävlade ranchtrail på en WRAS tävling på D-nivå fick vi lägga ena tygeln på marken, och den andra ett varv runt hornet...

sedan skulle vi gå ett varv runt hästen, jag hade 2hästar med, och inte tränat ground tie med nån av dem, de stod som ljus, sålänge de fattar att de ska stå still är det ju lungt ;). man får ta å träna att de står still i stallgången osv till att börja med..

Jaha, men då var det ju inget svårt :p Han går inte längre än nödvändigt..

Jag har precis köpt en sadeln för 10k och en (ett?) ny bosal så jag ska kunna tävla om jag vill. Men så tillkommer ju alla de där licenserna och reglementet.. Och medlemskap i en klubb, och besiktiga, ställa på och försäkra och hyra transporten. Med en månadslön på i bästa fall 9000, men oftast mindre (och mer än hälften lägger jag undan inför höstens flytt och studier), om ett par månader har jag kanske råd!
Så egentligen kan jag lika gärna skita i det, jag har ju redan fått lägga ner träningsidéen.. Men det hade varit kul.

Regelboken kostar inte mer än en hundring och är som en bibel, för oss som är gröna, :o mig iaf

Hahha :rofl: Det kan jag verkligen hålla med om. Jag är as skraj för att bryta mot någon regel och kanske inte får vara med... så den kan man läsa innan man somnar på kvällarna ibland! ;) :D

Jag och min lilla Cindi kommer kanske vara med, allt beroende på hur mycket vi hinner träna. :p

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 524
Senast: IngelaH
·
Western Ranch Trail Cup har blivit inställd två år i rad nu, men det står på hemsidan att de tänker ta nya tag inför tävlingen 2009. Vad tror...
Svar
7
· Visningar
909
Senast: Elanor
·
E
Western Läste just på RTCS hemsida att Ranch Trail Cupen är inställd pga. för få anmälningar... Så synd när man tänkt åka ... Några fler som...
Svar
19
· Visningar
1 590
Senast: _Erik_
·
M
Western Tänkte bara påminna alla glada hästmänniskor att nu på lördag den 3 juni kör vi årets upplaga av Ranch Trail cup där det finns en massa...
Svar
5
· Visningar
1 037
Senast: Mia L
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka