• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Isidor
  • Startdatum Startdatum
I

Isidor

Vi har haft häst uppfödning länge. men aldrig vart ute för detta, hur fort måste fölungen börjar dia innan råmjölken försvinner ? Kan man se på fölungen om den har fått i sig råmjölken, tex att den börjar bajsa ? Va nämligen ett annat sto som tog fölungen . Men nu är den hos rätt mamma.

Sv: Råmjölk

Efter 24 timmar kan inte fölet längre tillgodogöra sig antikropparna i råmjölken längre. Då är deras tarm stängd för det upptaget.
Du ser ju på stoets juver om fölet varit där och diat, eller om den andra knyckte ungen på direkten.

Liknande trådar

Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
888
Senast: Blyger
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 570
Senast: Roheryn
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 352
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Leksak som belöning
  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat