Råmjölk?

KING88

Trådstartare
Min kompis fbl sto är beräknad till den sista april! Hon har haft fyllda juver ganska länge med något genomskinligt, men för ca 4dygn sedan blev mjölken gul, är det råmjölk? Och iså fall hur länge kan dom gå med det?

Sv: Råmjölk?

Jag är absolut inget proffs men jag tycker det låter som om det är dags för fölning. För det är väl inte juverinflammation? Hur verkar hon må för övrigt?

Senast ändrad:

Jag är absolut inget proffs men jag tycker det låter som om det är dags för fölning. För det är väl inte juverinflammation? Hur verkar hon må för övrigt?

Ja vi har oxå trott att fölning va på g! Vi har oxå varit inne på juverinflammation, men hon mår bra, äter bra, har ingen feber!
Men dagen innan hon släpte den gula mjölken så minskade juvrets storlek och blev större igen när den gula mjölken rantill?!

Låter som om det är dags för fölning. Även om hon är uträknad till den sista april så kan hon mycket väl komma nu också helt normalt. Är ju bara nio dagar kvar till det uträknade datumet. Hon kan med andra ord både föla nu och gå tiden ut.
Så det är dags för fölvak nu.

Liknande trådar

Avel Mitt sto är på dygn 297 och har idag börjat läcka mjölk, den är vit men relativt genomskinlig. När jag hade en droppe på fingret så...
Svar
5
· Visningar
1 115
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Ketrawzc
·
Avel Hej! Jag har ett sto som jag misstänker är dräktig. Hon betäcktes 2022, vid dygn 18 sa de att hon va dr men vid dygn 45 sa de att hon...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
14 837
Senast: Skjøldur
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 878
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård