• Avel
  • Trådstartare Trådstartare -Lilla My-
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 2 091
L

-Lilla My-

Jag skulle vilja att ni berättar allt ni vet om halvblodshingsten Rambo. Funderar på att använda honom till mitt sto nästa år nämligen. Funderar dock på om han har någon vidare hoppteknik och hur är hans temperament? Hur gamla är hans äldsta avkommor och hur har hans avkommor bedömts? Tacksam för all information! Har ni bilder får ni jättegärna dela med er.

Sv: Rambo

Rambo har 8 - 8 i hoppning vid kvalitetsbedömning.
Jag har en åring e.Rambo som föl fick han 47p med 9:a på galoppen och fick muntligt beröm som mkt lovande hopphäst. (Mamman är e.Irco Marco). Han är otroligt snäll och samarbetsvillig!
Hermes som är godkänd hingst är ju en av hans avkommor, lite ädlare än Rambo men med bra gångarter och hyffsad hoppteknik

Okej, men Rambo är egentligen dressyrhäst va? Han har väl inte tävlat i hoppning? Men eftersom att han fått rätt bra poäng på hoppning så borde han väl räknas som lite av en multitalang och det är precis vad jag söker.

Ja så tänkte jag i alla fall. Kul med en hopphäst med lite bättre gång !
De flesta har nog stämplat honom som dressyrhingst.

Jag har två -97or e:Rambo + min grannes -96a. Tre helt underbara ston :love:

Mina två fick ganska usla poäng för hoppningen på 3-års (6-6 resp 6-7), men var dåligt förberedda och spända. Grannens är ovisad. Den ena har tävlat nat hoppning och tar sig med lätthet runt 140-banor, högre har vi inte provat än. Den andra är minst sagt sent tagen av olika anledningar, jag red in henne i höstas :p Hon har lite bättre teknik än syrran.
Alla tre har väldigt trevlig temperament, lätta fina rörelser. De har *peppar peppar* hållt sig friska och skadefria hela livet. Ja, jag är Rambo-frälst! :D
Har träffat grabben him self ett par gånger, bor bara ett par km ifrån honom, och han är verkligen en riktig gentleman, hur trevlig som helst!

Ett par bilder:
Sto -97 e:Rambo-Caracas-Utrillo
53321_1243273164.jpg

Sto -97 e:Rambo-Falleur-Ceylon
60629_1242800912.jpg

56232_1243199820.jpg

Sto -96 e:Rambo-Trofé-Ceylon
46350_1245347850.jpg

91031_1245348198.jpg

(www.bilddagboken.se)

Snygga allihop . Ser ju ut att ha bra teknik . Har precis köpt en ny häst efter Rambo och connemaramamma. Han är väldigt ohanterad så jag vet inte något om hans hoppförmåga.Rör sig trevligt och är fantastiskt snäll. Lite skygg och rädd för snabba rörelser men det tror jag mer beror på att han inte är hanterad så mycket.Ska se om jag kan lära mig lägga in bilder lite senare.

Vad spännande! Hur hög är din nya häst?

Det är inte svårt att lägga in bilder! Om du redan laddat upp dem någonstans på nätet, klickar du bara på ikonen i ditt "svarsfönster" som ser ut som en liten bild med ett berg på. Då får du upp en dialogruta där du lägger in bildens webbadress.

[/IMG]
Vad spännande! Hur hög är din nya häst?

Det är inte svårt att lägga in bilder! Om du redan laddat upp dem någonstans på nätet, klickar du bara på ikonen i ditt "svarsfönster" som ser ut som en liten bild med ett berg på. Då får du upp en dialogruta där du lägger in bildens webbadress.

Han är ca 157 cm hög enligt säljaren och det stämmer nog bra.
Jag har inte mina bilder någonstans på nätet så jag får väl fixa något ställe .

Tack,det är en valack. Väldigt omusklad men det ska vi jobba på innan det är dags att rida.

Är det någon som vet om han har lämnat några avkommor som tävlar i dressyr?

Är det någon som vet om han har lämnat några avkommor som tävlar i dressyr?

ridit tre helsyskon e.rambo-master.Trevliga alla tre.Dock var den ena lite spänd.Den ena blev två på kungakannan.Underbar ridbarhet på två av dem o verkligen fina gångarter!

Liknande trådar

Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg... 2
Svar
34
· Visningar
2 371
Senast: Bee
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 204
Senast: linlar1
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 137
Senast: Lavinia
·
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga... 2
Svar
21
· Visningar
1 942
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Klippmaskin
  • Guldfasanerna