Rambo täcke

Jane

Trådstartare
Har just köpt en rambo täcke (original) den passade bra på hästen, men den har s.k stålringar på insidan: på manken och halsen. Antagligen är de för att fästa nackskyddet. Min fråga är: vad har ni andra gjort? Har de stört hästen? Lämnat märken på manken? Klippt av kanske?

På mina Rhinos är ringarna till för liners. Använder liners så sällan, men ringarna har inte stört hästen öht.

De stör inte alls. Har inte sett någon tendens till ruggad päls eller dylikt under alla de år jag haft täcken med såna ringar.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 626
Senast: Lavinia
·
Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 158
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
1 892
Senast: ameo
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 019
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar