Rambo original som läcker

Harbor

Trådstartare
Köpte ett grönt dyrt Rambo original lite, med hals till för ett år sen. Det är tvättat en gång, vid säsongsbytet. Nu läcker det när det regnar. Nån som varit med om samma?
Vad göra?

Köpte ett grönt dyrt Rambo original lite, med hals till för ett år sen. Det är tvättat en gång, vid säsongsbytet. Nu läcker det när det regnar. Nån som varit med om samma?
Vad göra?

Det är väll garanti på Rambotäcken? Vad användes det för tvättmedel vid täckes tvätten?

Vad göra?

Du har använt bra tvättmedel men vad för temperatur tvättade du i? Rambotäcken ska inte tvättas varmare än 30 grader. Förutsatt att du följt tvättråden ska du reklamera. Jag har fått två nya täcken från Horseware, iochförsig var det sömmar som var feltillverkade och inte vattentätheten men de har ett rykte att upprätthålla dvs bra reklamationsservice.

Du har använt bra tvättmedel men vad för temperatur tvättade du i? Rambotäcken ska inte tvättas varmare än 30 grader. Förutsatt att du följt tvättråden ska du reklamera. Jag har fått två nya täcken från Horseware, iochförsig var det sömmar som var feltillverkade och inte vattentätheten men de har ett rykte att upprätthålla dvs bra reklamationsservice.
Hur reklamerar man då om affären inte finns kvar mer? (Washup)

Det problemet har jag inte stått inför själv men jag skulle använda kontaktuppgifterna på deras hemsida och förklara situationen samt bifoga bilder på orderbekräftelse/kvitto samt eventuellt på täckets insida när det läckt. För mig har det räckt med bilder men eftersom ditt gäller läckage skulle jag tro att de vill att du skickar täcket till dem för tester.

Att driva en reklamation mot en firma som inte finns är skitsvårt. Är det en konkurs bakom kan du vända dig till förvaltaren.
I ditt fall hade jag nog vänt mig till tillverkaren direkt.

Jag var nyligen med om samma sak, samma webbshop och samma täckesmodell. Jag kontaktade Horseware. Fick kontakt med ansvariga för återförsäljare i norden och kunde sköta reklamationen via dem.

Liknande trådar

Utrustning Har ett sådant fr förra hästen som inte är använt spec mkt (oklart i regn faktiskt). Haft det 2 ggr på nya hästen när det regnat, o han...
Svar
1
· Visningar
268
Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 179
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 591
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London