Rambo new market stalltäcke 200 gram

TessieW

Trådstartare
Vad tycker ni som har det täcket om det? Är storlekarna som övriga rambo? T ex som new market fleece och rambo stalltäcke?

Tänkte min häst ska få det gråa i julklapp :bump:

Sv: Rambo new market stalltäcke 200 gram

Ja visst är det snyggt! jag har oxå gått och spanat på det, vill ha det bruna till min fux.
Så jag undrar oxå vad ni andra tycker om det.

Jag har det gråa:love: Och jag älskar det! Och hästen med för den delen. Är verkligen supersnyggt, kommer jag ihåg det ska jag fota det när jag kommer till stallet idag. Jag tycker att dom är lite stora i storlekarna. Min har 140 i alla amigo och i sitt Rambo wug men 130 i både New market fleece och detta och Rambo stalltäcke.

Jag har ett sådant till min häst, ett brunt :) Min häst har 160 i alla HW täcken (amigo, rhino, rambo) och märker ingen storleks skillnad där i mellan, därimot tycker jag HW överlag är något små i storlekarna, då min häst har 155 i övriga täcken, men 155 i HW blir för kort..

Jag hade med funderingar på det bruna, men sen vips så kom det i min älsklingsfärg, grått :love: är glad att jag väntade med att köpa det så jag får den snygga gråa färgen :D

Aha, min häst har 130 i alla hw täcken, även i new market fleece. Men upplever du new market fleece och new market stable som likvärdiga i storlek? Har du provat att fästa linertäcke i det?

Hm, det var nåt nytt att de skulle vara små i storlekarna, min häst drar 135 i övriga märken och har 130 i hw :p Det bruna är också jättefint! Fast grått är min färg :love:

Blir det inte hemskt äckligt och fult om hästen får ha det i boxen.....

Snygga täcken men VITT känns inte sådär jättefräscht som stalltäcke.

För min del är det ingen fara för mitt fullblod ligger aldrig ner i boxen.

står din häst upp hela natten? eller har du den på lösdrift?

JAg själv funderar på det gul/svart/röda... mums!!

Jag har gult-svart-rött Rambo NM stallstäcke och stablesheet. Storlek 140 cm i båda och då upplever jag att stablesheetet är lite trängre i bogen.
Jämför med Amigo insulator tyckte jag det är lite större. Har 145 på det och det sitter då lika bra som NM.

Nej de står inne på box.
2st av 5 står och sover. Fullblodet har jag aldrig sett ligga och sova, han har rullat sig i boxen någon gång men aldrig ligga och sova.

Den färgen är med skitsnygg :D Jag har den färgen på mitt new market skrittäcke :p Hm men jag ska kanske satsa på den vanliga storleken så får jag se om den passar :)

Jag har alltid tyckte att den varit lite tråkigt, för den är ju så vanlig lixom, eller den har alltid funnits.
Men när jag skulle köpa stablesheet så fanns bara gul-svart-röd i rätt storlek så det fick bli det men det passade så bra på min fux så det fick bli samma färg på stalltäcket.

Visst är det skojjsigt med julklappar till en själv:D Min pålle fick ett nytt z-täcke i julklapp:angel:

Jag har inte stalltäcket men dock fleecetäcket och upplever det faktiskt ganska trångt i bogen om man jämför med Rambos utetäcken. Rhino är ju generellt sett trängre i bogen så det kan man ju förvänta sig... Men som tur var tog jag 155 i new-market täcket och inte 145 som hon har i alla andra HW täcken (oavsett stalltäcke,coolertäcke,utetäcke)

Fast bara för att du inte sett det betyder inte att den inte ligger. Låter oroväckande om den inte ligger och sover alls. var nån artikel om detta i Ridsport för nåt år sen, om hur viktigt det var även för hästar att sova ordentligt. Enligt den forskningen sov hästarna som bäst vid 3-4 på morgonen och låg ner längst på en tjock halmbädd.

*kl*

Hade också velat ha detta täcke, fast i den klassiska golden stripe färgen:). Har redan fleecevarianten.

Eftersom han har detta stalltäcket på sig och det finns inte en fläck på det så har jag dragit slutsatsen att han inte ligger ner och sover för då borde täcket vara skitigt. Han står på halmbädd.

DSC00363.jpg

Jag har med fleecetäcket och jag upplever det dock som större i bogen än rambotäckena. Så mkt det kan skilja beroende på hästens form :p

Ja det kan verkligen skilja sig oerhört mycket beroende på form på häst!

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 315
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 230
Senast: Johanna1988
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
3 163
Senast: mars
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 535
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka