Rambo eller Rhino täcke?

TessieW

Trådstartare
Hejsan!

Jag ska köpa ett nytt lite tunnare vintertäcke till min häst och jag är helt såld på Horsewares produkter. Jag är ute efter ett 200 grams täcke. Har funderat lite på ett Rhino Wug men jag har ingen erfarenhet av Rhinomodellen. Vad man kan läsa på Horsewares hemsida så verkar det som att det yttersta lagret på täcket inte är vattentätt men lagret näst längst ut är det?
Någon som har erfarenhet av Rhinotäckena och kan reda ut detta lite för mig? ;) Jag har ett Rambo Wug heavy (nya modellen) sedan tidigare och är supernöjd med det. Men tycker Rhinotäckena är snyggare (och billigare :D)

Tacksam för svar! // TessieW :bump:

Sv: Rambo eller Rhino täcke?

Hejsan!

Jag ska köpa ett nytt lite tunnare vintertäcke till min häst och jag är helt såld på Horsewares produkter. Jag är ute efter ett 200 grams täcke. Har funderat lite på ett Rhino Wug men jag har ingen erfarenhet av Rhinomodellen. Vad man kan läsa på Horsewares hemsida så verkar det som att det yttersta lagret på täcket inte är vattentätt men lagret näst längst ut är det?
Någon som har erfarenhet av Rhinotäckena och kan reda ut detta lite för mig? ;) Jag har ett Rambo Wug heavy (nya modellen) sedan tidigare och är supernöjd med det. Men tycker Rhinotäckena är snyggare (och billigare :D)

Tacksam för svar! // TessieW :bump:

Det finns en anledning till att de är billigare, inte lika slitstarka på lång väg. Dock vattentäta så läng de håller....

FPL

Jag har både sorterna o är supernöjd med båda. Passformen är perfekt och jag har inte märkt av att de går sönder mer än andra, inte heller rhinomodellerna. Tycker med att de är snyggare ;)

jag har både Rhino och Rambo täcken. är jättenöjd med alla, klart att rambo är slitstarkare. men annars är det ingen skillnad tycker jag. båda står emot väta lika bra. snarare att jag är mer missnöjd med rambo i det fallet, mitt regntäcke står inte emot allt regn alltid :/ vet inte om jag haft otur med just det täcket för alla andra har vart super!
så du kan absolut köra på ett rhino, tror inte du kommer bli missnöjd!

Jaha, det var ju konstigt att det läcker? Det är ju ändå 3 års garanti på rambotäckena så man tycker ju att de borde stå emot väta. Jag ska nog slå till på ett rhino, nu är bara frågan om jag ska beställa ett från nätet eller om jag ska sätta mig i bilen o åka 6 mil för att komma till närmaste affär som säljer horseware :d Vet du någon bra nätbutik som säljer horseware?

Tack för hjälpen! :D

Ja de är mycket snyggare! :D Fast jag tycker iofs om mitt rambo wug också, det är en så himla snygg lila färg på det. Fast enfärgade täcken kan bli lite tråkigare och smutsen syns mer på dem. Det blir nog att köpa ett rhinotäcke :love:

Tack för hjälpen! ;)

Har aldrig varit med om att ett Rhinotäcke har skavt eller läckt, dessutom är det LÄTT vilket jag tycker är mkt viktigt. Ogillar täcken som väger flera kilo och sen dubbelt så mycket när de är blöta:cool: Rhino är lätt och har bra, rejäla knäppningar. Det enda minuset tycker jag är yttertygets slitstarkhet, minsta tugga från annan häst och det går hål.

Går det hål så himla lätt? Jag har bara ett rambo utetäcke och det håller bra, men å andra sidan så biter inte dom andra hästarna i hagen på mina täcken. :angel:

Jag har ett rhino på ena hästen! Är mkt nöjd med det täcket! :)
Det är lite trångt just vid nacken men då han är en hingst med en jäkla massa massa just där så är det nog inte ett problem rent generellt. Ska flytta spännet lite.

24573894.jpg

hållbarheten är inga problem så länge man inte har hästar som biter på varandra.

Mm, det är så himla fint! Jag ser att det är lite trångt men är man hingst så är man ;) Det är inget problem i mitt fall då jag har ett väldigt nätt, feminint sto. Horsewares V-ringning passar henne riktigt bra, iallafall när det gäller rambotäcket jag har till henne :laugh:

Din häst ser trevligt ut by the way :D

Nu har du säkert köpt ditt täcke, men om jag var du skulle jag åkt till butiken och köpt täcket, lättare vid reklamation samt att man gynnar butikerna. Skulle alla välja internet skulle alla butiker få stänga igen vilket är mycket tråkigt!

Jag har inte köpt det än, tänkte åka till närmaste butik och köpa det i helgen. Den butiken har dessutom så bra övrigt sortiment, ända nackdelen är avståndet.

Håller med dig om att man ska gynna butikerna. Men det är inte alltid det går att få tag i det man vill köpa inom rimliga avstånd. Jag har 6 mil till butiken där jag ska köpa täcket, och det får man ju väga in i priset på täcket tycker jag. Så det skulle bli billigare för mig (300-400:-) att beställa från nätet. Men kan jag välja så föredrar jag att handla i butik. :)

tänkte bara säga att Gr**gård** i norrköping har HW täckena om du vill ha ett närmre ställe

Dom säljer inte rhinomodellerna tyvärr =( Har redan frågat om de kan beställa hem, men det kunde de inte.

Har du handlat av hastshopen.se någon gång? Jag beställde ett täcke genom dem en gång och jag väntade i över 2 månader men inget täcke kom. Till slut avbeställde jag täcket och köpte det från en annan försäljare av HW.

Jag kanske bara hade otur, men jag har inte vågat handla av dem mer sedan dess. :crazy: Men dom har bra priser så det är synd.

Liknande trådar

Utrustning hästen extremt svår hitta täcken med bra passform på. Rambo wug är so far det enda som funkat. So far so good - men de har ett hopp... 2
Svar
32
· Visningar
3 814
Utrustning Vilket täcke av Horsewares Rambo och Rhino tycker ni håller vattentätt bäst? Jag har ett haft Rambo Original LIte (med v-knäppning) som...
Svar
10
· Visningar
1 152
Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i... 2
Svar
23
· Visningar
9 213
Senast: Camigween
·
Utrustning Sitter och funderar lite fram och tillbaka. Har mina hästar hemma på gården och de går i lösdrift tillsammans. Har en dam som är lite...
Svar
19
· Visningar
3 036
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka