Hur stor skillnad i passform Rhino eller Rambo wug?

@MissFideli v-spännena samt den något generösare skärningen i bogen på Rambo jmf med Amigo ger större utrymme för tex en lite mer lågställd häst när den sänker huvudet för att äta tex. Men som sagt - det är generellt uttalande, för det blir ju ändå individuellt utifrån hästen just som individ är byggd över lag som helhet.
 
@MissFideli v-spännena samt den något generösare skärningen i bogen på Rambo jmf med Amigo ger större utrymme för tex en lite mer lågställd häst när den sänker huvudet för att äta tex. Men som sagt - det är generellt uttalande, för det blir ju ändå individuellt utifrån hästen just som individ är byggd över lag som helhet.

Tänkte om den delen som går över manken får en annan placering pga knäppningen/skärningen. Men så var visst inte fallet :(
 
Jag surade ihop lite över att det inte fanns 100g.
Nästa säsong ska jag bara hakvklippa och eftersom han är varm av sig kommer 100 g bli perfekt så fanns inget wug :meh:
 
Jag surade ihop lite över att det inte fanns 100g.
Nästa säsong ska jag bara hakvklippa och eftersom han är varm av sig kommer 100 g bli perfekt så fanns inget wug :meh:

Det är obegripligt. Alla andra verkar insett det finns en marknad för tunna täcken. Även HW för det finns 100 gr i alla andra serier. Men inte Rambo wug. Liksom vaaarfööör? Så jäkla dåligt säljer väl inte just Rambo?
 
Det är obegripligt. Alla andra verkar insett det finns en marknad för tunna täcken. Även HW för det finns 100 gr i alla andra serier. Men inte Rambo wug. Liksom vaaarfööör? Så jäkla dåligt säljer väl inte just Rambo?

Det undrar jag med.
Rhino kommer bli för trångt och Amigo är så klent. Jag vill ha ett Rambo wug :arghh:
 
Det undrar jag med.
Rhino kommer bli för trångt och Amigo är så klent. Jag vill ha ett Rambo wug :arghh:

Amigo finns ju inte i 100 gr i wug det heller så skulle inte ens hjälpa om man kunde tänka sig det. (Det verkar dock skuret annorlunda så tror inte det skulle passa min. Hon är en Rambo wug-häst helt enkelt)
 
Amigo finns ju inte i 100 gr i wug det heller så skulle inte ens hjälpa om man kunde tänka sig det. (Det verkar dock skuret annorlunda så tror inte det skulle passa min. Hon är en Rambo wug-häst helt enkelt)

Just det, kollade inte ens efter det eftersom det inte var aktuellt ändå.
Så retligt.
 
Kanske inte vad du letar efter, men det finns Amigo i 50 g som inte har fästen för hals utan ligger lite högre upp iallafall :)
 

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Har en ganska skavkänslig häst, och har de sista två vintrarna haft problem med bogskav av täcket. Har försökt få ordning på det...
Svar
18
· Visningar
3 718
Senast: Ace
·
Utrustning Har ni behövt gå upp i storlek på tjockare utetäcken från HW? Pållen har inte använt sitt 200 gs täcke på några år (sedan han var typ 5...
Svar
1
· Visningar
1 101
Senast: HannaZ
·
Utrustning Så var det den där tiden på året igen - insekterna är på väg att vakna till och de första gängen mygg har spanats in på ridturerna i...
Svar
16
· Visningar
2 713
Senast: Liten
·
Utrustning Tycker alltid det är så svårt att välja storlek på Horsewares täcken, så tänkte att vi kanske kunde lägga ut erfarenheter angående...
Svar
5
· Visningar
9 429
Senast: Niki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp