rallylydnad???

Sv: rallylydnad???

Rallylydanad är en blandning av traditionell lydnad, agility och freestyle, man går en bana med skyltar som talar om vad man ska göra, bygger på vardagslydnad och är inte lika strikt som "tävlingslydnad".

Man får kommunicera obegränsat med hunden genom röst- och/eller teckenkommando. Kommunikationen skall användas för att uppnå bästa möjliga genomförande. Får prata, uppmuntra, klappa i händerna eller använda andra verbala uppmuntrande förstärkningar i syfte att uppnå bästa möjliga resultat. Även otaliga upprepningar av röst eller teckenkommando är tillåtet och påverkar ej bedömningen.

Det är ej tillåtet att ge hunden tillrättavisande, åthutande eller för hunden obehagliga röst-och/eller teckenkommando. Man får inte medvetet vidröra hunden.

Här har du en länk så du kan läsa själv.
http://www.rally-lydnad.se/

Man "dansar" med sin hund... eller nåt..... Som Kur för hästar.....
Äh.. NÅT sånt är det, har jag fått för mig:grin:;):D

Haha.. Känner mig inte så lite vilse i pankakan:angel:

Ja, men det beror givetvis på att du är en allvarsam bruksmänniska som fnyser åt dylika påhitt. Annat är det med mig som har små fjantiga hundar, jag har givetvis koll på alla moderniteter. ;):p:D

:rofl::rofl::rofl:
För att bli helt allvarsam..... Så länge man hittar på nåt med sin vovve så:idea:

Rallylydanad är en blandning av traditionell lydnad, agility och freestyle, man går en bana med skyltar som talar om vad man ska göra, bygger på vardagslydnad och är inte lika strikt som "tävlingslydnad".

Man får kommunicera obegränsat med hunden genom röst- och/eller teckenkommando. Kommunikationen skall användas för att uppnå bästa möjliga genomförande. Får prata, uppmuntra, klappa i händerna eller använda andra verbala uppmuntrande förstärkningar i syfte att uppnå bästa möjliga resultat. Även otaliga upprepningar av röst eller teckenkommando är tillåtet och påverkar ej bedömningen.

Det är ej tillåtet att ge hunden tillrättavisande, åthutande eller för hunden obehagliga röst-och/eller teckenkommando. Man får inte medvetet vidröra hunden.

Här har du en länk så du kan läsa själv.
http://www.rally-lydnad.se/

Okey. Tusen tack

Jag har testat det med min hund som är tävlad i lydnad innan, och jag tyckte det var ganska enkelt om man har en följsam hund och om matte kan läsa skyltar hehe:D. Kul att testa på lite nya saker. Man får ju typ babbla hur mycket man vill med hunden även på tävling, fattade jag det som.

Liknande trådar

Övr. Hund Finns det några ”officiella” översättningar? :) Tänker då på grenarna vars namn inte rakt av är på engelska t.ex.: - Personspår -...
Svar
8
· Visningar
529
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
936
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 278
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 524
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka