Rallylydnad

Sjukt nöjd med våran första tävling :) jag var dönervös innan för har aldrig varit på en tävlingsplats och vi är verkligen nybörjare. Men tack vare att min hund är fantastisk så kammade vi hem 2 kvalificerade resultat varav en 3e plats på 92 poäng. Det enda vi fick minus på var egentligen positionen då han var så jäkla taggad och började gå snett.
Min plan var bara att åka dit för att träna i ny miljö och kolla hur det går till på en tävling😅 fick helt klart mersmak!
20240831_155327.jpg
 
Idag tog vi vårt andra cert!
Hunden var pigg och samarbetsvillig båda banorna. Första banan var jag otydlig när det var hinder i vinkel. Hon är van att alltid fortsätta rakt fram och jag var för sen att kalla in henne så hon sprang förbi andra hindret. I övrigt en toppenbra och 87 poäng. Och hon gick igenom frestelsen!
Andra banan gick lika bra och resulterade i 95 poäng och cert.
Kursen vi gått under sommaren har verkligen varit precis vad vi behövde för att komma upp i dessa poäng. Nu har vi tre tävlingar kvar i höst och det känns faktiskt som vi kan ta championatet.
 
Idag tog vi vårt andra cert!
Hunden var pigg och samarbetsvillig båda banorna. Första banan var jag otydlig när det var hinder i vinkel. Hon är van att alltid fortsätta rakt fram och jag var för sen att kalla in henne så hon sprang förbi andra hindret. I övrigt en toppenbra och 87 poäng. Och hon gick igenom frestelsen!
Andra banan gick lika bra och resulterade i 95 poäng och cert.
Kursen vi gått under sommaren har verkligen varit precis vad vi behövde för att komma upp i dessa poäng. Nu har vi tre tävlingar kvar i höst och det känns faktiskt som vi kan ta championatet.
Grattis! Och lycka till på kommande starter 💪
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det allra bästa jag vet är djur, förr tränade jag hästar men har lämnat hästlivet och är nu hängiven hundägare. Jag ÄLSKAR att träna...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 226
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp