Rallykursen är igång för oss, har varit två tillfällen. Första gången var bara kaos, min 1åring med massa hormoner klarade inte riktigt ny plats, ny situation och som grädde på moset en löptik precis brevid sig
så det var mest bara frustrerande för inget fungerade och jag vet ju vad vi egentligen kan.
Andra gången var han risig i magen så fick åka med min gamling istället, det gick betydligt bättre men tycker att träningarna är lite för långa/intensiva så hundarna blir så trötta och omotiverade det sista så det slutar med så dålig känsla. Nu är slyngeln bra i sin mage igen så denna veckan är det hans tur, han kommer aldrig palla 2,5 timme. Så hoppas att jag kan bryta tidigare och sätta honom i bilen. Eller ta en paus mitt på. Missar hellre lite av träningen än att få en dålig känsla.
Har börjat använda klicker. Har varit anti-klicker och det är ju bara dumt eftersom jag aldrig provat
men har intalat mig att det bara är en extra grej att hålla ordning på så det blir brötigt. Tar tillbaka det nu för har hittills faktiskt fått väldigt bra känsla med den
använder ni andra klicker?