Rallylydnad?

Sv: Rallylydnad?

Vet precis vad du menar! Min är också 30 cm :) (den på min avatar för övrigt)
Kämpigt att din hoppar efter handen dock... Tränat target för mycket kanske? :p

Vet precis vad du menar! Min är också 30 cm :) (den på min avatar för övrigt)
Kämpigt att din hoppar efter handen dock... Tränat target för mycket kanske? :p

Han är dvärgpudel...han hoppar inte, han står/går på bakbenen. Pudlar är cirkushundar av naturen. ;)

Inget ont om "vanlig" lydnad och brukslydnad, jag har sysslat med båda, men man bara måste gilla en gren när det bland reglerna för det som ger 3 poängs avdrag finns:
Hund eller förare välter en kon eller skylthållare, undantag om det görs av hundens viftande svans
(min fetning):D

Jaha du menar så! :p

Haha ja absolut, man bara måste älska rally :D
Vanlig lydnad har jag aldrig haft en tanke på, hade nog aldrig min lillskit klarat dessutom. Jag vill ha lite mer "fritt" än så.
Till våren startar vi agilitykurs i alla fall, rallyn var först tänkt som en kurs för att vänta in åldern till agility men nu är jag fast! :)

Eftersom jag har lovat att uppdatera angående mitt rallyresultat från My dog idag: Det gick kalas faktiskt, trots de sämsta förutsättningarna! :D

Se själva!
Och läs beskrivningen för mer info :angel:

Nu återstår det att se hur det ska gå imorgon.. Men det är mitt nästa bekymmer.. I natt hoppas jag att jag får sova i alla fall! :)

Vad tänkte du på angående missarna? :) Är nyfiken.

Idag gick det ännu bättre! 98 poäng som ledde till en förstaplacering! :D

Tack för era svar och länkar!

Tyvärr verkar min målsättning vara svår att uppnå...
Min tanke var att arrangera ett antal inomhustävlingar under vintern - inofficiella men ändå - så de som är intresserade kunde "övningstävla" inför sommarsäsongen.

Detta verkar dock allt för svårgenomfört för att det skall bli av denna vinter.

/Swat

Men om de är inofficiella så behöver det väl inte vara en "riktig" domare med? Räcker det inte med en instruktör eller tävlingsvan person?

Liknande trådar

Övr. Hund Finns det några ”officiella” översättningar? :) Tänker då på grenarna vars namn inte rakt av är på engelska t.ex.: - Personspår -...
Svar
8
· Visningar
528
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 511
Senast: ii-ssa
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 479
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 060
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka