Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har missat denna tråden!
Jag planerar att starta min första rally på billinge bk i sommar.
Men jag måste plugga skyltar :P Finns det ngt ställe på nätet där alla skyltar finns?
Är det ngn som vet hur lång tid det tar att få tävlingslicens på blandras när man beställt det?
postar en liten film, i slutet körde vi en minimini rallybana.
Vad tror ni, är vi tävlingsklara?
http://www.facebook.com/video/video.php?v=10150813491171159
Rally är ju en sport där du och hunden ska visa glädje och du får egentligen göra precis vad som helst när du utför banan förutom att ta i hunden samt hota den på något sätt. Jag har aldrig fått avdrag av det och jag använder rätt mycket av både tecken och röstJag tänkte även på en sak, får bättre poäng om hunden gör allt enbart på röstkommando eller spelar det ingen roll om man hjälper till och visar med handen?
Nja, av det du nämner ta i hunden ett BIG NO NO! (om hunden hoppar på dig eller liknande är det dock ev överdriven fysisk kontakt). Fotarbetet kan du få förarfel på, visst, men oftast är det 10 poäng avdrag som gäller pga fel utförande av momentet.Kan tänka mig att det är t.ex om man rör vid hunden, eller om man tar ett steg tillbaka på fel ställen osv.
Tja, sträckt koppel kan du ju rent krasst ha om du vill. Dock får du ju -1 för varje koppeldrag så det kan ju bli en del om man bokstavligen släpar runt hunden (vilket faktiskt har förekommit).Lägligt nog så går ju rallylydnadskursen samtidigt som kontaktkursen jag är med o håller så jag passade på att fråga. Och i nybörjarklassen så kan man iprincip använda hur mkt kropshjälp som helst så länge du inte tar i hunden eller har sträckt koppel sa hon