rakning av häst

Sv: rakning av häst

jag ska raka mina pållar på måndag dom har redan fått värsta vinter pälsen :D

okej, min pålle har inte fått så värst mycke vinterpäls men jag funderar på om det kan vara dax...

polarens ponny verkar ha haft vinterpäls hela sommaren hon.. planerar rakning till nästa helg nån gång..

Brukar göra det en bit in på hösten när pälsen börjat bli mer tjock. Min häst blir värsta grizzlyn så det funkar inte annars. I år satte hon väldigt tidigt (beror nog på åldern) och kommer säkert klippas i slutet på denna månad eller så.

Jag brukar göra det när jag börjar ta in dem på nätterna.
Gissar att det blir i nästa vecka.

Jag har shettisar, och jag rakar dem i januari första gången då träningen inför travsäsongen drar igång på allvar. Sen rakas dom efter behov fram tills nu ungefär(eller snarare mitten på okrober), brukar behövas en sisådär fem rakningar under en säsong. Nu får pälsen växa ut och så går dom otäckade fram tills i januari och bara slöar.

Jenny

Jag brukar klippa min häst med klippmaskin i slutet på oktober och början januari. Rakar gör jag bara lokalt runt sår tex.

Jag tar in mina i början av oktober och då klipper jag dom allihopa.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: tara
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 864
Hästvård Ni som har haft häst som har haft bockhov som små men som rättades till i god tid. Är detta något som påverkat era hästar i vuxen ålder?
Svar
2
· Visningar
325
Senast: Hedinn
·
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
935
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt