räknas som uppfödare?!?!

Sv: räknas som uppfödare?!?!

Men två kullar behöver ju inte betyda två kullar på samma tik, oavsett vilken tik som du står som ägare på föder så är det väl 2 kullar /år annars skatt?

vad jag vet har hon haft 3 kullar detta året. tre olika tikar...

lis1e skrev:
vad jag vet har hon haft 3 kullar detta året. tre olika tikar...

Då är nog skattemyndigheten MYCKET intresserad. :angel: :devil: Folk som inte har några skrupler när det gäller att avla för pengar brukar vara lite ljusskygga i andra avseenden också...

Jag tycker det är väldigt oseriöst att avla medvetet på blandraser, me från det och att anmäla någon för att dom föder upp flera kullar / år på olika tikar är det en helt annan sak...Hur ska man tex kunna bevisa att hon faktiskt GÖR det??
Eftersom det är blandraser, finns det ju inga papper någonstans, som stöder det påståendet att folk "har hört" att hon föder upp flera valpkullar / år...

Och hur ska man då få slut på den oseriösa aveln? Be dom snällt? Tipsa skm kan man göra utan bevis, det är upp till dem om de sen vill göra en granskning.

:rofl: Undrar hur många seriösa uppfödare som tjänar något på sin avel? De jag känner är glada om det går runt.

Dessutom finns det en gräns för när det går från hobby till näringsverksamhet, och det senare ska man skatta för.

Den går nog tyvärr inte att få stopp på, så länge folk vill köpa blandisar kommer det alltid att finnas de som föder upp dom..

Ja, självklart, men det är de oseriösa jag pratar om och vill ha stopp på!

I mitt förvirrade tillstånd relaterade jag till de som bedriver kennelverksamhet.

Och som du så riktigt påpekade ska sådant tas upp som inkomstbringande verksamhet.

Mitt inlägg var mest riktat till varför man inte skulle få leva på sin avel.

Nu ska jag vara tyst så jag inte snurrar till det mer :rofl:

Aha, då håller jag med dig! :D Är det någon som kan leva på seriös avel är det bara att gratulera!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
778
Senast: animalasia
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
21 498
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 013
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 103
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama