Räknas ridning in i utevistelsen?

linnsan

Trådstartare
Har länge funderat på detta.. men räknas ridning/annan träning in i utevistelsen? Eftersom att man har som gräns att man får ha ute hästen i 16 h/dygn så undrar jag om det är hagvistelsen de menar eller all vistelse utanför boxen?

Ngn som vet?

Mvh Linn

Sv: Räknas ridning in i utevistelsen?

De menar hagvistelse.Och för att inga missförstånd ska uppstå.så vill jag tillägga att 16 tim regeln gäller när betestillväxt inte sker.När betestillväxt sker får man ha dem ute dygnet runt utan vindskydd. När betestillväxt inte sker ska det finnas vindskydd om dom vistas ute mer än 16 tim dygn.Och djuren ska vara lämpade för sådan utevistelse.

Åhh har dom höjdt?? var det inte 12 timmar förr bara??

Jepp, dom har ökat tiden:) Tro att dom fick jäkligt mycket kritik för 12h-regeln och därför utökade dom den ganska omgående.

*svarar alla*

Ok då vet jag, det där med att de får gå ute när betet börjar växa visste jag redan men tack ändå!:laugh:

Mvh Linn

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 237
Senast: Juli0a
·
Övr. Katt Funderar lite, OM det blir möjligt/lämpligt för mig att skaffa katt i framtiden och i så fall vilka raser som skulle kunna passa? Är...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 342
Senast: Caoimhe
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 774
Senast: Linn-Nora
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 678
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka