Räknar igen

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare IslaBonita
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 731
I

IslaBonita

Nej, jag får inte ihop det nu! Sitter och räknar foderstat igen. N när det är dags att komma igång att rida, stämmer inte längre det jag har gett tidigare. Typiskt eftersom jag räknat som en tok! Med lusern som jag ger idag blir det ändå för lite protein när jag ska sätta igång och rida. Jag har räknat med maxgiva soya och får upp proteinet. Ligger dock hela tiden på lite för mycket energi.

Finns det något annat foder med lite energi i? Har letat på krafft protein men siffran för energi är för hög för att passa in.

Sv: Räknar igen

kan du dra ner på nåt annat med energi i, kvoten i Krafft Proteinet är svår att slå.

Sv: Räknar igen

Du kan ge 100 g soja/100 kg häst och utfodringstillfälle. En häst på 500 kg kan alltså få 500 g soja morgon middag och kväll utan att gränsvärdena överskrids. har du verkligen kommit upp i det?

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom... 2
Svar
28
· Visningar
1 663
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 082
Senast: lundsbo
·
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
888
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 248
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna