Räknar igen

I

IslaBonita

Nej, jag får inte ihop det nu! Sitter och räknar foderstat igen. N när det är dags att komma igång att rida, stämmer inte längre det jag har gett tidigare. Typiskt eftersom jag räknat som en tok! Med lusern som jag ger idag blir det ändå för lite protein när jag ska sätta igång och rida. Jag har räknat med maxgiva soya och får upp proteinet. Ligger dock hela tiden på lite för mycket energi.

Finns det något annat foder med lite energi i? Har letat på krafft protein men siffran för energi är för hög för att passa in.

Sv: Räknar igen

kan du dra ner på nåt annat med energi i, kvoten i Krafft Proteinet är svår att slå.

Sv: Räknar igen

Du kan ge 100 g soja/100 kg häst och utfodringstillfälle. En häst på 500 kg kan alltså få 500 g soja morgon middag och kväll utan att gränsvärdena överskrids. har du verkligen kommit upp i det?

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 542
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 847
Senast: Fazeem
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 740
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 303
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar