Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Fick min analys av hösilaget igår men de hade glömt att räkna ut ts-halt
Så nu undrar jag hur man kan räkna ut det själv i väntan på en ny analys.
Har sett någon tråd här förrut om att man kan torka höet i micron, men hittar inte tråden.
Har ringt, de har glömt att väga hösilaget innan torkning, ska skicka in en ny analys men det tar ju minst en vecka till innan den kommer, måste börja på en ny bale först också innan jag kan ta nytt prov, så jag ville veta hur jag kan uppskatta ts-halten innan den nya analysen kommer.
Väg hö´t och torka i micro eller varmluftsugn (utan (lite) värme) och väg igen efter det är torrt, då får du veta hur många gram vatten det fanns i hö´t. Räkna om till procent.
Foder & Strö
Hej!
Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅
Jag vill vara tydlig från början med...
Foder & Strö
Köpte hö från en person som så att höensilge skulle va minst 70% ts och gav mig en analys efter pressning . Analysen såg väldigt bra ut...
Hästnyheter Den där människan är inte frisk. Ingen i hans personal har förskingrat hans hästar dom som jobbat där va väldigt mån om hans hästar. Och...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.