Räkna ut smrp

N

Nickedockan

Hur gör man för att räkna ut smältbart råprotein om inte det står?

Det står bara råprotein 30,0 %.

Man får räkna ut smältbarhetskoefficienten. Om det är ett kraftfoder sammansatt av flera enskilda ingridienser är det mycket komplicerat att räkna ut smbrp men det går om man är ordentligt kunnig i foderlära. Är det däremot ETT enskilt fodermedel är det lite lättare :)

Jag anade att det skulle vara krångligt. :(

I detta fallet är det Hippos foderjäst som det står 11.2 mj, 30% råprotein, m.m.

Sv: Räkna ut smrp

Lånar den här tråden (trots den är gammal) så slipper jag starta en ny.

Har troligt vis fått en ko analys på mitt hösilage, och skulle gärna vilja veta hur jag gör för att räkna ut smrp?

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
707
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 534
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
659
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
737
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30